בנק ירושלים: האקרים פרצו לאתר של הבנק, לא נגרם נזק

מבדיקת המידע שנאסף מאז היוודע האירוע עולה כי בחשבונות הלקוחות לא בוצעו פעולות שאינן מורשות, ולא נגרם נזק ללקוחות ■ מדובר בפעילות גורמים אקטיביסטים העוינים את ישראל השייכים לארגון "אנונימוס"

האקר  / צלם: טינקסטוק
האקר / צלם: טינקסטוק

האקרים פרצו לאתר אתר מידע בניירות ערך של בנק ירושלים, הנפרד מהאתר המרכזי של הבנק - כך דיווח הבנק לבורסה לפני זמן קצר. דיווח על כך נמסר לפיקוח על הבנקים.

האתר שנפרץ, שהכיל מידע בלבד בתחום ניירות הערך ללא אפשרות לביצוע פעולות, הורד מרשת האינטרנט ביוזמת הבנק.

מבדיקות שערך ועורך הבנק, בייעוץ עם גורמים מומחים ובתיאום עם גורמים ממלכתיים האמונים על אכיפת הסייבר בישראל, עולה כי מדובר בפעילות גורמים אקטיביסטים העוינים את ישראל השייכים לארגון "אנונימוס". הפעולה בוצעה מחוץ לגבולות המדינה.

עוד מוסר הבנק כי מבדיקת המידע שנאסף מאז היוודע האירוע עולה כי בחשבונות הלקוחות לא בוצעו פעולות שאינן מורשות, ולא נגרם נזק ללקוחות.

"עם היוודע האירוע, נקט ונוקט הבנק בפעולות להגנה על חשבונות הלקוחות וביצע פעולות מידיות, ביניהן החלפה ואיפוס של סיסמאות הגישה לחשבונות אלה. הערכת הבנק כי מדובר בכ-38,000 רשומות, מתוכן כ-6000 חשבונות פעילים של הבנק בתחום ניירות ערך. היתר, לקוחות היסטוריים של חבר הבורסה, שקיבלו מידע במסגרת אתר נפרד זה", נאמר בהודעת הבנק.

הבנק ממליץ כי בנוסף לפעולות שבוצעו רצוי לנקוט באופן עצמאי בפעולות הנדרשות להבטיח את פרטיות המידע הדיגיטלי ברשת.

על מנת לאפשר ללקוחות מידע זמין, מפעיל בנק ירושלים מוקד מידע 5727 * שיספק מענה לשאלות עבור ציבור הלקוחות. המוקד פועל היום, (ו' ) בין השעות 8:30-14:30. ובימים א'-ה' בין השעות 8:30-20:00.