נעילה שלילית בוול סטריט על רקע קריסת הנפט

מחירי הנפט ירדו עד כ-6% מתחת ל-31 דולר לחבית ■ ביום רביעי ועדת השוק הפתוח של הפדרל ריזרב תפרסם את החלטת הריבית ■ לא פורסמו היום נתוני מאקרו ■ דוחות: Halliburton, מקדונלד'ס, DR Horton וקימברלי קלארק

וול סטריט / צילום: יוסי ניסן
וול סטריט / צילום: יוסי ניסן

המסחר בוול סטריט ננעל היום (ב') בירידות שערים על רקע הנעילה השלילית בבורסות אירופה והירידות במחירי הנפט. זירת המאקרו ריקה היום, אבל המשקיעים ממתינים לישיבת הריבית של הפדרל ריזרב שצפויה ביום רביעי. שלל דוחות כספיים של חברות גדולות פורסמו היום. ביום שישי וול סטריט ננעלה בעליות חדות וסגרה שבוע חיובי ראשון השנה. 

 

לאחר שזינקו ב-9% ביום שישי וב-9.4% בסיכום שבועי, מחירי הנפט שבו לרדת היום בבורסת הסחורות. מחיר חבית נפט מסוג WTI ירד בכ-5.8% לרמה של 30.3 דולר ומחיר חבית נפט מסוג ברנט ירד בכ-5% ל-30.5 דולר. 

אלה הסיבות המרכזיות לקריסת מחירי הנפט היום 

ביום רביעי ועדת השוק הפתוח של הפדרל ריזרב תסיים את ישיבתה בת היומיים ותפרסם את החלטת הריבית. הבנק המרכזי לא צפוי להעלות ריבית בהחלטה הקרובה, אבל בהחלט עשוי לרמוז על מועדים להעלאות הבאות. הפד הודיע בדצמבר כשהעלה את הריבית לראשונה מזה כעשור, שהריבית צפויה לעלות מספר פעמים ב-2016, אבל הטלטלה בשווקים שהוצתה שוב בתקופה האחרונה בגלל סין, עשויה לגרום לו לשנות את סגנון הדיבור בנושא זה. ראשי הבנק המרכזי עשויים גם לחשוף איך מעריכים קובעי המדיניות את הטלטלה האחרונה בשווקים והשפעתה על כלכלת ארה"ב. 

"מחירי הנפט כבר מחזירים היום חלק מהעליות שרשמו ביום שישי ושהביאו גם לראלי בשוק המניות בוול סטריט", אמרה ברנדה קלי, אנליסטית בכירה ב-London Capital Group. "בקרוב נראה כמה יציב באמת הראלי - הודעות חיוביות מבנקים מרכזיים כבר לא באמת נותנות ביטחון אמיתי למשקיעים".

 

מניות האנרגיה ריכזו עניין על רקע הטלטלה במחירי הנפט: נציין את אקסון מובייל , שברון  ו- Schlumberger 

מניית קטרפילר  בלטה במסחר לאחסר שספגה הורדת המלצה ע"י בנק ההשקעות גולדמן זאקס ל"מכירה".

בין המניות שצפויות לפרסם היום דוחות לרבעון הרביעי -  Halliburton , מקדונלד'ס , DR Horton , וקימברלי קלארק .