הסכם איחוד הרשתות בין פלאפון וחזי בצלאל תקוע

פלאפון דורשת ערבויות, ואילו בצלאל סבור כי מדובר בהפרת הבנות שכבר סוכמו

חזי בצלאל / צילום: יוסי כהן
חזי בצלאל / צילום: יוסי כהן

המו"מ בין איש העסקים חזי בצלאל לבין פלאפון סביב הסכם איחוד הרשתות נראה מתרחק מיום ליום, וכבר לא ברור האם הסכם ביניהם ייצא אל הפועל. בחודשיים האחרונים ניכרת האטה משמעותית במגעים, וגם אם פורמלית הצדדים ממשיכים לשמור על קשר, הרי שנראה שהסיטואציה ביניהם לא ממש ברורה.

חזי בצלאל, הבעלים של 018 אקספון, זכה במכרז התדרים לדור הרביעי בסלולר כבר לפני יותר משנה, והוא מנהל מו"מ עם פלאפון שהבשיל כבר לכדי טיוטה בתקופתו של גיל שרון כמנכ"ל פלאפון. אלא שמסיבות לא ברורות, נראה שבחודשים האחרונים חל ריחוק מסוים וכל צד מתבצר בעמדותיו.

פלאפון העלתה דרישות לערבויות מצידו של בצלאל, ואילו הוא רואה בכך ניסיון לפתוח הבנות שכבר הושגו. כך, המו"מ בין הצדדים נקלע למבוי סתום ואיש אינו יכול להמר כרגע האם ייצא לפועל.

בצלאל מביא איתו כנדוניה תדרי 5 מגה הרץ בתחום ה-1,800 מגה הרץ שפלאפון נדרשת להם לטובת רשת הדור הרביעי. פלאפון גם צריכה את בצלאל לטובת הסכם איחוד הרשתות כדי שיישא בעלויות המשותפות. מנגד, הכניסה של בצלאל לשוק יוצרת איום מסוים שהמחירים בשוק יישארו נמוכים ופלאפון מאד חוששת מזה.

בינתיים מה שקורה הוא שבצלאל אינו יכול להציג תוכנית הנדסית שמבוססת על הסכם איחוד הרשתות כל עוד הוא לא חותם על הסכם כזה, והדבר מוביל לכך שהוא אינו יכול לקבל רישיון מפעיל סלולר ממשרד התקשורת. לאחרונה היה ניסיון של בצלאל לבדוק האם פרטנר יכולה להוות חלופה מבחינתו במידה וההסכם עם פלאפון לא ייצא אל הפועל, אך ככל הנראה פרטנר אינה מעוניינת.