קווי הנייעס

אם עד לאחרונה היו "קווי הנייעס" החרדיים כלי תקשורת המוכר רק לבני המגזר, הרי שהשנה החולפת כפתה עליהם אאוטינג. זאת, בעקבות החלטת משרד התקשורת להגביל את קווי הטלפון הפרטיים ש"שידרו" מהדורות חדשות ועדכונים מחצרות האדמו"רים ולאלץ אותם לעבור לטלפון קווי או כמספרי 900-1, הפועלים בתשלום גבוה משיחה רגילה, בעקבות טענות חברות הסלולר לשימוש חורג בקווים הללו.

כעשרה קווים כאלה פעלו עד לאחרונה והפכו למדיום בעל כוח: מדובר למעשה במרכזייה טלפונית שמי שמחייג אליה יכול להאזין למבזקי חדשות, ולפעמים, בעיקר בחצות לילה, למהדורה מיוחדת הכוללת ראיונות. לכותרות השנה הגיע ההישג העיתונאי של הריאיון עם ישי שליסל, ימים ספורים לפני הרצח שביצע במצעד הגאווה.

כוחם של הקווים גם במידת תעוזתם. לא אחת, מתפרסמות בהם פרשיות מפוקפקות מתוככי המגזר, שלא מתפרסמות בעיתונות הקונבנציונלית. מי שלא אוהדים אותם, כצפוי, הם רבנים הרואים בהם פריצת גדר. הקונספירטורים במגזר אף תולים בהם את התערבות משרד התקשורת, שהביאה לצמצום משמעותי בקהל המאזינים.

מאחורי הפעלת הקווים המובילים עומדים שמות כמו יענקי קצבורג, ציקי פרנק, מני גירא שוורץ, נתן משי והיחצ"ן יענקי ביכנר, אך זהות בעלי הקווים מתחלפת מעת לעת. השנה הקרובה תגלה אם קווי הנייעס כאן כדי להישאר.