תביעה: המדינה הבטיחה קרקע לפרויקט גולף - אך מכרה אותה

חברת לקסן, בעלת מלון הנסיכה, תובעת 30 מיליון שקל מרשות מקרקעי ישראל ומשרד התיירות, בטענה כי הפרו הסכם עם החברה להקמת פרויקט גולף תיירותי ביישוב באר אורה ליד אילת

יורם ארבל במגרש הגולף בגעש / צלם: אלון רון
יורם ארבל במגרש הגולף בגעש / צלם: אלון רון

חברת לקסן ובעליה אלכס טסלר, בעלי מלון הנסיכה, הגישו היום (ג') תביעה נגד המדינה בסך 30 מיליון שקל. בתביעה, שהוגשה לבית המשפט המחוזי בתל-אביב נגד רשות מקרקעי ישראל ומשרד התיירות, נטען כי המדינה הפרה הסכם עם החברה בנוגע להקמת פרויקט גולף תיירותי ביישוב באר אורה ליד אילת.

בתביעה, שהוגשה באמצעות עורכי הדין ערן פלס, ציפורה רקנטי ואליאב ניימן ממשרד פלס מוזר כהן ושות', טוענת לקסן כי לאחר שיזמה קידום פרויקט גולף תיירותי מתוך רצון למשוך לערבה תיירות בינלאומית, כבר למעלה מ-10 שנים מפרים רמ"י ומשרד התיירות את ההסכם עם החברה ומפרים הבטחות שלטוניות - דבר שגרם לחברה להפסדים כלכליים עצומים.

לטענת החברה, המדינה תמכה בקידום הפרויקט ואף נתנה לה הבטחה שלטונית בשנת 2005, שהייתה תקפה לשנתיים, כי תמסור לה קרקע בפטור ממכרז לטובת הפרויקט, אלא שבשנת 2010 ביצעה המדינה "פניית פרסה" בעמדתה, ולמרות ההבטחות השלטוניות שניתנו לחברה, שיווקה המדינה את הקרקע במכרז פומבי.

לטענת החברה, עקב התנהלות המדינה, היא נקלעה לקשיים כלכליים שהביאו אותה עד להליך של כינוס נכסים.

טסלר המתואר בכתב התביעה כציוני אוהב ישראל, שאף קיבל בשנת 1998 את אות היובל ממדינת ישראל, וביקש להקים פרויקט גולף תיירותי במרחק לא רב מאילת, על-מנת להגביר את הביקורים התיירותיים באזור בעונת החורף.

לטענתו, תוך התייעצות עם מומחי גולף בינלאומיים הוכיחה לקסן כי הפרויקט בר-ביצוע, ובסוף 2009 אף פורסמה תוכנית-אב לתיירות הגולף בישראל על-ידי משרד התיירות ורשות מקרקעי ישראל, שמטרתה לעודד הקמת פרויקטי גולף תיירותיים, על רקע היתרונות הרבים בישראל על פני מדינות אחרות, כמו מזג-האוויר הנוח ברוב ימות השנה.

במקביל קבעה אותה תוכנית-אב כי פרויקט גולף לא יוכל לצאת אל הפועל ללא מלון וללא מגורים נלווים אשר יתמכו כלכלית בהקמתו. בתביעה נטען כי לולא הייתה משנה המדינה את עמדתה, היה הפרויקט מעשיר את קופת המדינה בעשרות מיליוני שקלים.

לטענת לקסן היא השקיעה מיליוני שקלים בתכנון הפרויקט, מאחר שמדובר בפיתוח באזור מדברי, התקשרה עם אדירכלים, יועצים ומודדים, הגיעה להסכמות עם רשות המים, ולמרות זאת המדינה החליטה לבסוף לשווק את הקרקע במכרז פומבי, על אף הבטחותיה כלפי לקסן.