נתניהו: "גם הדרך שמקיימים בחירות בישראל יכולה להיפרץ"

ראש הממשלה בכנס סייברטק: "ה'אינטרנט של הדברים' הופך כל דבר לחדיר. כל דבר הוא מטרה להתקפת סייבר, וכשאני אומר כל דבר - אני אכן מתכוון לכל דבר, החל מחשבונות הבנק שלנו וכלה בביטחון הלאומי"

בנימין נתניהו / צילום: רויטרס
בנימין נתניהו / צילום: רויטרס

תור ארוך השתרך בכניסה ליריד המבקרים שבתל אביב הבוקר. כנס הסייברטק (CyberTech) שנפתח היום (ג') ויימשך מחר, ריכז אליו אלפי אנשים, אך התור הארוך של הבוקר נבע, בין היתר, מסידורי האבטחה עקב נוכחותו של ראש הממשלה, בנימין נתניהו. נתניהו פתח את הכנס ודיבר על תעשיית הסייבר.

"יש הזדמנות גדולה ואתגר גדול", אמר ראש הממשלה בנימין נתניהו, "הקדמה הטכנולוגית היא ברכה אך יש קללה בצידה, והקללה הכי גדולה היא שה'אינטרנט של הדברים' הופך כל דבר לחדיר. כל דבר הוא מטרה להתקפת סייבר, וכשאני אומר כל דבר - אני אכן מתכוון לכל דבר, החל מחשבונות הבנק שלנו וכלה בביטחון הלאומי. אפילו הדרך שבה אנחנו מקיימים בחירות בישראל יכולה להיפרץ.

"ולכן, אנחנו לא יכולים לצמוח אם אין לנו אבטחת סייבר. זה חיוני להגנה, של יחידים ושל אומה כאחד, וזה יוצר במקביל הזדמנות כלכלית אדירה. בעבר אמרתי שאני רוצה שישראל תהיה אחת מתוך 5 מעצמות הסייבר הגדולות בעולם, ואני חושב שהשגנו מטרה זו. אך אני לא מאמין שעלינו להסתפק בלהיות מספר 5 או 4.

"כשאני מדבר על אבטחת סייבר, אני מתכוון לזווית הלאומית ולזווית התעשייתית, כלומר איך לספק פתרונות אבטחה ברמה הלאומית ואיך לספק פתרונות אבטחה לשאר העולם. יש סתירה בין שתי מטרות אלו מכיוון שאחד הדברים שחשובים לנו הוא סודות ההגנה של מדינת ישראל, ועדיין - הבנתי שבשוק הזה, כל עוד לא נשתף פעולה, בעיקר מול מדינות אחרות - לא תהיה צמיחה,.

"שיתוף פעולה שכזה הוא דבר קשה כי הוא כרוך בשינוי. ולכן צריך לייצר מפגש בין מנהיגי מדינות לבין יזמי טק כדי לדחוף לאותו שינוי.

"חלק ניכר מטכנולוגיות הסייבר הקיימות נולדו בישראל, והעולם מכיר בכך, והעובדה שהכנס הזה מתקיים בארץ, ואתם הגעתם אליו - זו הוכחה לכך. אני רוצה שישראל תהפוך למעצמת סייבר, ושבמקביל תהיה הגנרטור ליכולות סייבר כלל עולמיות".