וונטייז מקדמת גיוס של 30-40 מיליון שקל בבורסה

החברה, הפועלת בתחום הזרמת וידאו לפי דרישה, מבקשת לגייס לפי שווי של עד 250 מיליון שקל "לפני הכסף" ■ וונטייז, שהוקמה ב-2008, גייסה עד כה מעט יותר מ-6 מיליון דולר והציגה אשתקד הכנסות של כ-20 מיליון שקל

וונטייז / צילום: אתר החברה
וונטייז / צילום: אתר החברה

הבורסה בת"א משוועת, כידוע, להנפקות אקוויטי חדשות, ואם אפשר שהן יהיו של חברות היי-טק מקומיות, הפועלות בתחום "חם" שחווה צמיחה מהירה, מה טוב. אלא שחברות הטכנולוגיה הטובות והצומחות מעדיפות לגייס הון בבורסות שמעבר לים, שם הן זוכות לתמחור נדיב בהרבה. אותן חברות היי-טק שניסו בכל זאת לגייס הון בת"א בשנים האחרונות, נחלו בדרך כלל כישלון (וכדוגמה אחרונה לכך אפשר להביא את ניסיון ההנפקה של חברת הסייבר Safe-T).

למרות זאת, ייתכן שהסנונית הראשונה של הנפקות 2016 תגיע לבורסה המקומית בדמותה של חברת וונטייז (Vonetize), הפועלת בתחום של הזרמת וידאו לפי דרישה, באמצעות שירות שנקרא Smart VOD.

ל"גלובס" נודע כי החברה נערכת להנפקה בתל אביב, כשהשאיפה היא לבצע אותה במהלך החודש הקרוב (בהנחה שהבורסות בעולם יתייצבו ולא תתרחש מפולת בשווקים). הנהלת החברה ביחד עם החתמים המלווים כלל חיתום ורוסאריו קפיטל, בודקים מול רשות ני"ע נתונים שונים ומכינים מצגת למשקיעים, לקראת פרסום טיוטת תשקיף, כשהמטרה היא גיוס של 30-40 מיליון שקל לפני שווי של עד 250 מיליון שקל "לפני הכסף", לפי דוחות הרבעון השלישי של 2015.

וונטייז הוקמה בשנת 2008 עם הון של 200 אלף דולר ממשקיע אנג'ל. בשנת 2014 היא גייסה 6 מיליון דולר נוספים במספר סבבים פרטיים, עם קצת עזרה מחברים ומשפחה. עד לאחרונה התקשתה וונטייז, כמו לא מעט סטארט אפים אחרים בתחום ההיי-טק בישראל, לגייס את הכספים הדרושים ואת העוצמה השיווקית בחו"ל הנדרשת לעבור ממעמד של סטארט אפ לחברה בעלת פריסה בינלאומית. אבל נראה שהחברה הצליחה לעשות קפיצת מדרגה ולהתחיל למכור בהיקפים משמעותיים יחסית.

כך, ל"גלובס" נודע שב-2015 הסתכמו מכירות וונטייז בכ-20 מיליון שקל וב-2016 צפויה עלייה במכירות לאחר שהחברה חתמה על הסכמי שיווק במדינות באמריקה הלטינית, אפריקה ושווקים מתפתחים נוספים. המוצר של החברה, שמזכיר באופיו את נטפליקס, כולל תכנים של האולפנים הגדולים בארה"ב כמו דיסני, וורנר ברדרס, MGM ומיראמקס, הוא מוגדר כשירות פרימיום (כלומר, תמורת תשלום מצד הלקוח) של סטרימינג, שזמין כמקובל היום גם באמצעות סמארטפונים וטלוויזיות חכמות.

"רוצים להקים חברת ענק"

בראיון שהעניק ל"פיננשל טיימס" לפני כשבועיים מנכ"ל החברה, נועם יוספידיס, הוא אמר כי בכל מקרה הנפקה תהיה רק "צעד בדרך" למה שהוא תיאר כאבן הדרך הראשונה של החברה. "אנחנו רוצים להקים חברת ענק", הוא הצהיר בראיון, "זה ברור לנו".

אם וונטייז לא תירכש במהלך הדרך, הפוטנציאל להגיע למכירות של מאות מיליוני דולרים ושווי של מיליארדי דולרים קיים, שכן תחום הפעילות של החברה צומח במהירות בכל העולם. נטפליקס, המובילה את התחום, נסחרת כיום לפי שווי של כ-43 מיליארד דולר לאחר שמניית החברה צנחה ב-24% בחודש וחצי האחרונים (אבל זינקה ביותר מ-1,000% בשלוש השנים הקודמות).