שופרסל נגד אסם: הורידה מהמדפים את הבמבה הגדולה

אסם החליטה להפסיק את ייצור אריזת במבה 100 גרם, מוצר ייעודי לרשת שופרסל, ובתגובה שופרסל לא הכניסה למדף את אריזת הבמבה 80 גרם - שהיא אריזת הבמבה הנמכרת ביותר בשוק

במבה אסם / צלם: איל יצהר
במבה אסם / צלם: איל יצהר

חודשים ספורים אחרי יישוב הסכסוך ביניהן, מסתמנת מתיחות מסחרית חדשה בין רשת שופרסל לקבוצת אסם. ל"גלובס" נודע כי אסם החליטה להפסיק את ייצור אריזת במבה 100 גרם, מוצר ייעודי לרשת שופרסל, ובתגובה שופרסל לא הכניסה למדף את אריזת הבמבה 80 גרם - שהיא אריזת הבמבה הנמכרת ביותר בשוק.

מתברר כי זה שנים שקבוצת אסם מייצרת עבור שופרסל במבה באריזת 100 גרם. האריזה, המכילה תוספת של 25% בכמות הבמבה לעומת האריזה הרגילה של 80 גרם, עזרה לשופרסל לייצר יתרון תחרותי.

לפי הערכות בשוק, אסם גם מכרה לשופרסל את האריזה המוגדלת במחיר של האריזה הרגילה. אלא שהדבר עורר את כעסן של רשתות השיווק האחרות, שהלך וגבר ככל שהתחרות התגברה.

"כשאסם עשתה מבצעי מכירה על החטיפים, נניח מבצע של 3 חטיפים ב-10 שקלים בכל הרשתות, אז אצלנו קנו 3 אריזות של 80 גרם ב-10 שקל, ובשופרסל קנו 3 אריזות של 100 גרם באותו מחיר", אומר ל"גלובס" אחד הקמעונאים.

לדבריו, אסם התבקשה לפיכך להתאים את מחיר המבצע לכמות, כלומר להוריד את מחיר המבצע ל-8 שקלים ברשתות השיווק האחרות, אך היא סירבה.

בשופרסל הביעו חוסר שביעות-רצון מההחלטה החד-צדדית של אסם להפסיק את ייצור המוצר הייעודי, ובתגובה החליטו שלא להכניס למכירה את אריזת הבמבה המכילה 80 גרם. אריזות הבמבה האחרות לא הוצאו אמנם מהרשת, אולם המכר שלהן נמוך באופן משמעותי.

המתיחות הנוכחית היא אחת בסדרה לא קטנה שידעו היחסים בין אסם לשופרסל. בהתייחס לסכסוך קודם, אמר אז ל"גלובס" מנכ"ל שופרסל, איציק אברכהן: "שופרסל ממשיכה את שיתופי-הפעולה עם הספקים. אין לנו בעיה שהם ירוויחו, אבל זה יקרה אחרי שהלקוחות שלנו יהיו מרוצים ממחירי המכירה שלנו ואחרי שנרוויח. אנחנו היחידים שאומרים בריש-גלי 'עד כאן'. אנחנו מבינים שצריך לעשות מהלכים, בין היתר באמצעות המותג הפרטי".

לכן, יש להניח כי שופרסל לא תעבור הפעם לסדר היום מבלי שתקבל על כך פיצוי מסחרי, גם אם במותגים אחרים של קבוצת אסם.

מאסם נמסר בתגובה: "לאור העלייה בביקושים לבמבה הוחלט על ביטול הפריט במבה 100 גרם, כדי לייצר יותר אריזות מסוגים אחרים. אסם הודיעה על כך ללקוחות ומספקת מגוון רחב של אריזות לרשת שופרסל ולשאר הלקוחות".

רשת שופרסל סירבה להגיב לידיעה.