קיה מציגה קרוסאובר משפחתי חדש וגדול במיוחד

עם שפע מקום גם למשפחות גדולות, ועיצוב אלגנטי ומודרני: הכירו את דגם הקרוסאובר הגדול והחדש לחלוטין שחשפה השבוע קיה אשר עונה לשם "טלורייד". צפו בווידאו

בשנת 2009 ניסתה קיה למצוא את דרכה בשוק האמריקני עם דגם אסיובי גדול בשם קיה בורגו ששווק במקומות נוספים גם תחת השם קיה מוהאבי. המכונית נחלה כישלון עקב רמה טכנולוגית ירודה ואיכות הרכבה שלא עמדה בסטנדרטים הדרושים. כעת, בחלוף 7 שנים מנסים בקיה להחזיר את המכונית לסיבוב נוסף, ומעודכן הרבה יותר, תחת השם טלורייד קונספט.

במבט ראשון, המכונית מזכירה את הפורד אקסקורשן הוותיקה, ובקיה לא מכחישים זאת, למרות שקיה מתעקשת כי מדובר בקרוסאובר ולא אסיובי גדול. מדובר ברכב שמיוצר על בסיס קיה סורנטו למרות שהוא גדול מהסורנטו בכל המימדים וכפי שניתן לראות בדגם הקונספט, הוא מצויד בכל האמצעים הנוצצים למשיכת תשומת לב, לרבות חישוקי ענק בקוטר 22 אינץ'.

למרות המידות העצומות תמצאו בטולרייד רק שתי שורות מושבים, או ליתר דיוק כורסאות, לארבעה נוסעים - אך בקיה אומרים כי הוספת שורת מושבים שלישית אפשרית בהחלט, אם כי בדוחק. תא הנהג מציג עיצוב מינימליסטי אך יחד עם זאת אלגנטי ומודרני.

אחד האלמנטים המעניינים הוא התקרה השקופה של המכונית עם הפאנל במרכזה שבתאורת לילה מספק אפקט תאורה שלא ישאיר אף אחד אדיש.

יחידת ההנעה היא מסוג פלאגאין הייבריד עם מנוע בנזין בנפח 3 ליטר וחצי בתצורת וי6 עם 270 כוחות סוס ולצידו פועל מנוע חשמלי בהספק 130 כוחות סוס נוספים.

בקיה אומרים שאין בכוונתם להעביר את המכונית לייצור סדרתי והם מסתפקים בהצלחתם של הספורטאז והסורנטו באמריקה. ימים יגידו.