פילבר מאיץ הדיונים על ביטול ההפרדה המבנית בבזק

יקיים בשבוע הבא שורת דיונים עם משרדי ממשלה ובתוך המשרד כדי לקדם את המתווה שהוא מאמין בו, בניגוד לעמדת האוצר ובכירים בתוך משרד התקשורת

שלמה פילבר / צילום: לע"מ
שלמה פילבר / צילום: לע"מ

מנכ"ל משרד התקשורת, שלמה פילבר, מקדם את נושא ההפרדה המבנית בבזק, למרות ההתנגדויות בתוך משרד התקשורת ובמשרד האוצר למתווה שאותו הוא מנסה לקדם.

בשבוע הבא יזם פילבר כמה דיונים בנושא, ונדמה כי אצה לו הדרך לדחוף את ביטול ההפרדה המבנית בכל מחיר וכאמור במתווה שמנוגד לעמדות הדרג המקצועי, שסבור כי ביטול ההפרדה המבנית במתכונת כוללת, קרי כל ביטול ההפרדה מול שבין בזק והחברות-הבנות שלה, מהווה מתכון לפגיעה חמורה בתחרות בשוק התקשורת. 

באוצר ובתוך משרד התקשורת רווחת הדעה כי ביטול ההפרדה באופן גורף חמור ומסוכן, והם דורשים ביטול הפרדה בצורה מדורגת, כלומר שבשלב הראשון תחול הפרדה מול בזק בינלאומי בלבד, ולאחר שביטול ההפרדה יוכיח את עצמו, יימשך התהליך לגבי yes.

בזק דורשת את ביטול ההפרדה באופן מלא, ופילבר, שידוע ביחס המקל והאוהד שהוא מעניק לה, נוטה להסכים איתה. 

המשרד מנסה להראות כל הזמן שביטול ההפרדה המבנית בין בזק לחברות-הבנות שלה הובטח לבזק על-ידי שר התקשורת לשעבר משה כחלון. אלא שכחלון הציב סייגים לביטול ההפרדה - סייגים שמהם מתעלם המשרד במכוון ובוחר להציג תמונה הפוכה שהנה התחרות בשוק מספיק אפקטיבית, ולפיכך אפשר להקל ולבטל את ההפרדה.

פרטנר וסלקום כבר נערכות להגשת בג"צים במקרה שפילבר יחליט על המהלך.

המוזר הוא שפילבר נועץ עם בזק בעניין, אבל מול פרטנר וסלקום לא התקיימו דיונים כדי לשמוע מה דעתם של אנשיה, והם שמעו מהתקשורת על הכוונה לבטל את ההפרדה. 

כאן המקום להזכיר כי רשות ההגבלים העסקיים אישרה בעבר את מיזוג בזק ל-yes והתנתה אותו בכך שמיזוג כזה יאפשר את מכירת הטלוויזיה של yes במחיר מלא ולכל דורש, ללא קשר לחבילה שבזק תציע. כלומר, אם בזק לאחר המיזוג מחליטה למכור חבילת טריפל (טלוויזיה, טלפון ואינטרנט) במחיר קבוע, אזי הטלוויזיה חייבת להימכר בפריקות, כלומר במחיר נפרד.

זה אומר שאם לצורך הדוגמה בזק תחליט למכור חבילה ב-320 שקל, ומתוך זה yes מוכרת חבילה בנפרד במחיר של 250 שקל, מי שרוצה לקנות רק את הטלוויזיה ולא את חבילת הטריפל יוכל לעשות זאת לפי אותו המחיר שבחבילה.

ממשרד התקשורת לא התקבלה תגובה.