רוזנטל: "וינשטיין היועמ"ש שגרם הכי הרבה נזק למאבק בשחיתות"

מחר יסיים עו"ד יהודה וינשטיין את תפקידו כיועץ המשפטי לממשלה ■ ח"כ מיקי רוזנטל: "וינשטיין פעל לקדם אי-שווין בפני החוק, התנהלות רופסת ושיטת סחבת שיהיה קשה מאוד לשקם"

מיקי רוזנטל, יהודה וינשטיין / צילום: תמר מצפי דודי ועקנין
מיקי רוזנטל, יהודה וינשטיין / צילום: תמר מצפי דודי ועקנין

"היועץ המשפטי לממשלה היוצא, עו"ד יהודה וינשטיין, ייזכר לדיראון עולם כיועץ המשפטי שגרם הכי הרבה נזק למאבק בשחיתות הציבורית" - כך אומר היום (א') ח"כ מיקי רוזנטל (העבודה). מחר (ב') יסיים וינשטיין את תפקידו כיועץ המשפטי לממשלה.

לדברי רוזנטל, "התנהלותו הרופסת של וינשטיין ושיטת הסחבת שסיגל לעצמו יצרו מציאות שיותר ויותר פוליטיקאים ואנשי ציבור מסתובבים עם גיבנת של חשדות כבדים במסדרונות השלטון, בעוד ההרתעה של מערכות החוק הולכת ונשחקת.

"המקרה של נתניהו בפרשת 'ביביטורס' הוא דוגמה עצובה להתנהלות הזו. במשך שנים מתח, מרח ומסמס וינשטיין את 'הבדיקה המקדימה' בעניינו של ראש הממשלה, ולבסוף סגר את התיק בטענה כי הבדיקה שלו עצמו ערכה שנים רבות מדי".

רוזנטל מוסיף כי "גם פרשת ליברמן לא הוסיפה כבוד לתפקידו של וינשטיין, כאשר בחר באופן תמוה לסגור את תיק חברות-הקש ולאפשר לו לחמוק מעמידה לדין בגין החשדות החמורים.

"כמובן שלא נוכל לשכוח ליועץ המשפטי היוצא גם את גרירת הרגליים בחקירת פרשת הרפז, את כניעתו בפרשת מאיה פורמן ואת התנגדותו להחיל ביקורת על הפרקליטות ועליו". 

לדברי רוזנטל, "וינשטיין מותיר אחריו אדמה חרוכה של נורמות בעייתיות וחיזוק אי-השוויון בפני החוק. בשיטת 'הבדיקה המקדימה' הוא פעל ליצור לגיטימציה למתן פריבילגיות למקורבים, למורמים מעם ולנבחרי ציבור לעומת האדם מן היישוב. אז מה הפלא שהציבור מאבד את אמונו בפוליטיקה?". 

ח"כ רוזנטל מציין כי "בשני מקרים עתרתי לבג"ץ נגד היועץ המשפטי וינשטיין. באחרונה בתיק 'ביביטורס' קיבלו שופטי בג"ץ את עמדתי, והמאבק טרם הסתיים, אבל את הנזק הכבד שגרם וינשטיין לשלטון החוק בישראל יהיה קשה מאוד לשקם".