אורי יהודאי מממש אופציות, ליאורה עופר מקבלת השראה

וגם: מי הגיע להשקת הסניף המקומי הראשון של רשת ברגר קינג שחוזרת לפעילות בישראל?

אורי יהודאי / צילום: איל יצהר
אורי יהודאי / צילום: איל יצהר

לכסף של יהודאי יש טעם וריח

אורי יהודאי נהנה מהעלייה במחיר מניית פרוטרום, חברת תמציות הטעם והריח שאותה הוא מנהל. אחרי עלייה של כ-60% במחיר המניה בשנה החולפת, יהודאי מימש בסוף השבוע שעבר אופציות ומכר אותן ברווח נאה.

האופציות, שהוקצו ליהודאי בשנים 2003-2012, היו במחירי מימוש שנעו בין 11.7-29 שקל, בעוד שמחיר המניה בבורסה מתקרב ל-200 שקל. יהודאי מימש את האופציות בעלות של כמעט 3 מיליון שקל, ומכר את המניות במחיר של כ-193 שקל למניה.

סכום המכירה הגיע ל-24.1 מיליון שקל, ובנטרול עלות מימוש האופציות, יהודאי רשם לעצמו רווח של כ-21.2 מיליון שקל.

פרוטרום נסחרת בבורסה בשווי של 11.7 מיליארד שקל.

אורי יהודאי / צילום: איל יצהר
 אורי יהודאי / צילום: איל יצהר

צחי קורן מסיים פרק

את בית ההשקעות אקלסנס אנו פוגשים במדור שוק ההון בדרך-כלל כשאנשיו מתארים ומנתחים את מצב השוק, בדגש על צחי קורן, מנכ"ל הקרנות הנאמנות בחברה, שגם כותב טור קבוע ל"גלובס".

עכשיו מודיע קורן על עזיבתו את אקסלנס, לאחר 14 שנה שעבד בה. בתקופתו בתפקיד, משך 4 שנים, צמחו הנכסים של החברה ב-4 מיליארד שקל ל-20 מיליארד שקל.

קורן הודיע כי בכוונתו לצאת לדרך עצמאית, ומסר כי "לאחר שנים רבות של התפתחות אישית ומקצועית באקסלנס, אני מסיים פרק משמעותי בחיי ומתפנה לאתגרים חדשים".

לפי הודעת החברה, קורן יישאר בתפקידו עד למינוי מנכ"ל חדש לחברת הקרנות.

ליאורה עופר מקבלת השראה

לא מזמן, בשיחה עם "גלובס", ציינה ליאורה עופר, בעלת השליטה במליסרון, כי רכישת הקניון ברמת-אביב הייתה מהמהלכים הטובים שביצעה בקריירה שלה.

אתמול (א') היא פתחה בקניון רמת-אביב תערוכה תחת הכותרת "שנסון לשמלה השחורה - מחווה לאדית פיאף".

המחווה, לרגל 100 שנה להולדת זמרת השנסונים המפורסמת, כוללת את השתתפותם של 12 מעצבים ישראלים בולטים ו-12 "מוזות איקונות אופנה ישראליות מוכרות", בהן אניה בוקשטיין, רונית אלקבץ, סנדרה שדה, יובל שרף ואפרת גוש.

באירוע הפתיחה נכחו: עופר עצמה; אבי לוי, מנכ"ל מליסרון; ודוד בן-משה, מנכ"ל קניון רמת-אביב.

המחווה, כך מתברר, היא פרי טעמה האישי של בעלת השליטה. עופר סיפרה שם כי "אדית פיאף הייתה מאז ומתמיד אחת הזמרות האהובות עליי. כשעלה הרעיון ליצור את התערוכה בהשראתה, התרגשתי מאד, מפני שזה קרוב כל-כך לרעיונות שאנו מנסים לקדם בקניון רמת-אביב - שילוב של איכות, אמנות, קלאסיקה ואופנה".

ליאורה עופר ובן משה / צילום: שוקה כהן
 ליאורה עופר ובן משה / צילום: שוקה כהן

היעד האקזוטי באדמה

מנכ"ל אדמה (לשעבר מכתשים אגן), חן ליכטנשטיין, לא רווה נחת בזמן האחרון מהשוק הברזילאי. התחזקות הדולר מול הריאל המקומי לא סייעה בשנה שחלפה לתוצאות החברה, המייצרת חומרים כימיים להדברת עשבים ומזיקים.

אבל לצד זה, בחברה מחלקים מדי שנה פרס לעובדים מצטיינים שלה ברחבי העולם. השנה הזוכים הם נציגי החברה בהודו, שהשיקו מוצר בתת-היבשת, אשר זכה למכירות מוצלחות. ראש מערך השיווק שם, קאס ניידו, קיבל את הפרס מליכטנשטיין ומאילן לבנון, מנכ"ל אדמה הודו.

כמו ב-4 השנים הקודמות בהן הוא הוענק, גם השנה הפרס לזוכים הוא נסיעה לאחד מיעדי הפעילות של החברה בעולם. ולאן בחרו לטוס המצטיינים מהודו? דווקא לברזיל, בדיוק כמו שבחרו הזוכים בשנים הקודמות.

ליכטנשטיין הגיב ואמר כי ישמח אם בשנה הבאה יראה את הצוות הזוכה מבקר ביעד אקזוטי אחר. כך או כך, בנוגע לברזיל הוא בעיקר יקווה שערך הריאל יעלה.

לבנון, ניידו וליכטנשטיין / צילום: ניר שאנן
 לבנון, ניידו וליכטנשטיין / צילום: ניר שאנן

הסניף המקומי של בסנינו

מותג המזון המהיר ברגר קינג חוזר לפעילות בישראל. השבוע הושק הסניף הראשון בכיכר רבין בתל-אביב. לפי התוכניות, בקרוב יצטרפו אליו 3 סניפים נוספים בעיר - ברמת-החי"ל, בעזריאלי ובדיזנגוף סנטר - וסניף בבאר-שבע. ראש עיריית תל-אביב, רון חולדאי, בא לבדוק.

את הזיכיון להפעלת המותג בישראל קיבלה קבוצת משקיעים, שהמרכזי בהם הוא איש העסקים היהודי-צרפתי פייר בסנינו, המחזיק מספר עסקי נדל"ן ותקשורת ושותף בין היתר ביקבי כרמל וחברת ההסעדות שפע.

את הפעילות בארץ ינהל חתנו, סטיב בן שימול, ובתו שרה תהיה סמנכ"לית השיווק של הרשת בישראל.

אין זאת הפעם הראשונה שבה עולה הרעיון להשיק מחדש את רשת ברגר קינג בישראל. הרשת פעלה בעבר באופן עצמאי בישראל, אך קרסה ונרכשה במסגרת הליך התמחרות בבית משפט על-ידי האחים אורגד - בעלי בורגראנץ', תמורת 25 מיליון שקל.

בסנינו וחולדאי / צילום: שחר שדרין
 בסנינו וחולדאי / צילום: שחר שדרין

הפתק, האב והבת

גורמים משני בתי מכירות פומביות בעולם הציעו באחרונה ליו"רית חברת חדשות ערוץ 2, עו"ד תמי רוה, להעמיד למכירה את הפתק המקורי עליו כתב אביה גדעון האוזנר ז"ל את נאום הפתיחה ההיסטורי שלו במשפט אייכמן.

רוה איתרה רק לפני מספר שבועות את הפתק הכתוב בכתב-ידו של התובע המיתולוגי, ומאז הוא מושך עניין רב. בין היתר הוא הוצג באירוע שהתקיים באחרונה בבית הנשיא, במלאת 55 שנה למשפט, כאשר עותק ממנו אף ניתן במתנה למי שהשתתף באירוע.

בסופו של דבר בחרה רוה לדחות את ההצעות למכירה, והחליטה כי המקור יינתן לאחד המוסדות להנצחת השואה - יד ושם או מוזיאון משואה, בו שוכנת תערוכת קבע על משפט אייכמן בשמם של 6 מיליון קטגורים.

לפידות, הסופרת והנכד

בשנת 1979 הקימו עמי לפידות ואשתו גילה את קבוצת לפידות העוסקת בין היתר ביבוא מכשור רפואי ומשקפי ראייה ושמש, ומאז הם מנהלים אותה. לצד הקריירה הזו, גילה לפידות גם כותבת ספרים.

בקבוצת לפידות מעורבת גם יתר המשפחה - הבת אלינור משמשת כמנהלת קשרי קהילה, והבן קובי הוא דירקטור בקבוצה. בן נוסף, אילן, הוא מנכ"ל לפידות מדיקל ולוכסויז'ן. והוא גם אביו של אריאל, הילד ששימש את גילה כהשראה לספרה החדש, השישי במספר - "חדר הצעצועים של אריאל".

למרות מזג-האוויר הקריר, המשפחה התכנסה יחד עם עוד 50 אנשי עסקים וחברים במסעדת "פאסטל" לאירוע השקת הספר. בין היתר היו שם נאוה ברק, יו"ר עמותת על"ם; אוריאל לין, נשיא איגוד לשכות המסחר ואשתו יהודית; יפית גרינברג (ג. יפית); תמי רוה, יו"רית חברת החדשות ערוץ 2; אסתר מור, נשיאת ויצו העולמית; עפרה יעקובי, בעלת נציגות גוצ'י; שרי סאקל, בעלת קבוצת סאקל; והזמרת אילנית.

גם ההשראה לספר, הנכד אריאל, הגיע לאירוע והצטלם עם הנוכחים, בהם לין, שהוא חבר קרוב. הכול נשאר במשפחה.

גילה לפידות מקריאה לנכד מהספר / צילום: אלירן אביטל
 גילה לפידות מקריאה לנכד מהספר / צילום: אלירן אביטל