חשד: העלימו הכנסות וניסו להסתיר אלפי שקלים בחיתול מלא צואה

אב ובנו, בעלי רשת מינימרקטים באזור מאה שערים ושכונת גאולה בירושלים, נעצרו בחשד שהעלימו הכנסות וביצעו שורת עבירות מע"מ ■ החיפושים בעסקיהם לוו בזריקות אבנים וחיתולים על החוקרים

דולרים שוחד אזיקים פשע משטרה / צלם: thinkstock
דולרים שוחד אזיקים פשע משטרה / צלם: thinkstock

הכנסות לא כשרות: מאיר ושלום ניסים, אב ובנו, בעלים של רשת מינימרקטים באזור מאה שערים ושכונת גאולה בירושלים, נעצרו על-ידי רשות המסים בחשד שהעלימו הכנסות וביצעו שורה של עבירות מע"מ ומס הכנסה.

ביחידת החקירות מכס ומע"מ ירושלים בשיתוף משרדי מע"מ ירושלים, מס הכנסה ירושלים 3 וחקירות מס הכנסה ירושלים, מתנהלת מזה תקופה חקירה נגד מאיר ובנו שלום, בעליה ומנהליה של חברת ג.י מוצרי מזון חד-פעמי בע"מ וחברת גאולת ישראל בע"מ. לשניים חש 4 מינימרקטים באזור מאה שערים ושכונת גאולה וכן שני מחסנים, מהם משווקות סחורות לעוסקים בתחום.

מבקשת המעצר שהוגשה בעניינם של השניים לבית משפט השלום בירושלים עולה כי מחזור החברה המדווח היה כ-44 מיליון שקל בשנת 2014, אולם ממצאי החקירה מצביעים כי חלק גדול ממחזור המכירות של החברה אינו מדווח כלל, ואחוז הערך המוסף נמוך משמעותית ביחס לענף. מהבקשה עולה כי החוקרים סבורים כי החוסרים בדיווח והעלמת ההכנסות נובעים ממכירת סחורות בהקפה ובהיקפים גדולים ללקוחות העסקיים של החברה. 

אתמול (ב') בוצעו חיפושים בבתי החשודים בשכונת הר שמואל, בעסקיהם באזור מאה שערים וגאולה ואצל חלק מלקוחותיהם העסקיים. החיפושים בוצעו תחת אבטחה כבדה של יחידות יס"מ ומג"ב ירושלים ולוו בהתקהלויות, בזריקות אבנים וחיתולים ובניסיונות לשבש את עבודת החוקרים. 

במהלך החיפוש בביתו של האב נחשף ניסיון להסתיר 7,000 שקל בתוך חיתול מלא צואה שהוסלק בפח האשפה, וכן נמצאה כספת שהכילה תכשיטי זהב רבים.

עוד צוין בבקשת המעצר כי נכסי נדל"ן יוקרתיים בהיקף של מיליוני שקלים נרשמו בשנים האחרונות על שמות ילדיו של מאיר ניסים, בשעה שהם דיווחו על הכנסות נמוכות מאוד.