השביתה באל-אופ; מאבק העובדים יורחב לאלביט מערכות

כ-1,300 עובדי החברה שובתים זה היום השלישי ■ שאר העובדים בחברות מקבוצת אלביט מערכות ינקטו צעדי סולידריות עם עובדי אל-אופ השובתים וישבשו פעילויות

ההסתדרות הכללית כינסה היום (ד') את נציגי 8 ועדי העובדים בקבוצת אלביט מערכות על רקע הימשכות השביתה באל-אופ שבפארק המדע ברחובות. כ-1,300 עובדי החברה שובתים זה היום השלישי. בכינוס הוועדים, שהתקיים במשרדי ההסתדרות בתל אביב, סוכם כי החל ממחר אלה ינקטו צעדי סולידריות עם עובדי אל-אופ השובתים, וישבשו פעילויות בשאר החברות מקבוצת אלביט מערכות. שיבושי עבודה צפויים גם באלביט יבשה; אלישרא, ספקטרלינק, סולתם, סאיקלון ועוד. "אם הנהלת קבוצת אלביט לא תתעשת ותחזור בה מצעדיה - נפתח בימים הקרובים בצעדים ארגוניים שיתבטאו בשיבושי עבודה ואף מעבר לכך בכל אתרי ומפעלי הקבוצה", הזהיר היום יו"ר איגוד עובדי המתכת, החשמל והאלקטרוניקה בהסתדרות, גבי אסרף.

בשיחה עם "גלובס" אמר אסרף: "לפי שעה לא מתקיים שום סוג של משא ומתן בין העובדים להנהלת אל-אופ. כבר שנה שלישית שאין תוספות שכר לעובדים - וזאת למרות שלפי ההסכם הקיבוצי שנחתם בחברה, על ההנהלה לקיים עם העובדים מו"מ על הנושא בכל שנתיים. ההנהלה בינתיים גוררת רגליים. המצב הזה לא יפריע לאנשי ההנהלה בקבוצת אלביט לקבל בעוד כמה שבועות דיבידנדים של מיליוני שקלים. לא כדאי לאלביט מערכות להתחייב בשום צורה אל מול הלקוחות שלה לאספקה סדירה של מוצרים. כרגע אין מו"מ באל-אופ, וגם אין הגבלת זמן לשביתה ולשיבושי העבודה שינקטו כל עובדי הקבוצה - כמקשה אחת".

אל-אופ היא חברה-בת של אלביט מערכות ועוסקת בפיתוח ובייצור של מערכות אלקטרו-אופטיות מתקדמות לשווקים הביטחוניים. לפני כחודש הכריזה ההסתדרות על סכסוך עבודה בחברה, בטענה שאינה מקיימת מו"מ לעדכון שכר העובדים ופוגעת בעבודה המאורגנת. זאת, תוך שימוש בצורות העסקה פוגעניות, העברת עובדים להעסקה בחברות אחרות בקבוצת אלביט מערכות - כדי שההסכם הקיבוצי באל-אופ לא יחול עליהם. מנכ"ל אל-אופ הוא אלעד אהרונסון.

מאלביט מערכות לא נמסרה תגובה לדברים. המכירות של אלביט מערכות בשלושת הרבעונים הראשונים של 2015 הסתכמו בכ-2.2 מיליארד דולר. אתמול דיווחה החברה כי שותפות שבה היא מעורבת עם חברה אמריקאית זכתה במכרז שהיקפו גבוה מ-700 מיליון דולר להקמת בית ספר לטיסה חדש בעבור חיל האוויר הבריטי.