דוד פתאל ישכיר מלון בברלין להלנת מבקשי מקלט מדיני ומהגרים

כך עולה מטיוטת תשקיף לגיוס אג"ח של 250-300 מ' ש' לפעילות המלונאות של פתאל באירופה ■ עיקר רווחי פתאל בינואר-ספטמבר 2015 - משערוכים

מלון של פתאל בברלין/ צילום: מצגת החברה
מלון של פתאל בברלין/ צילום: מצגת החברה

איל המלונאות דוד פתאל מתקרב לגיוס חוב ציבורי ראשון. אתמול פרסמה קבוצת פתאל (Fattal) שבשליטתו טיוטת תשקיף ראשונה לקראת המהלך בו מתוכנן גיוס בהיקף מוערך של 250 עד 300 מיליוני שקל עבור חברת פתאל נכסים, המחזיקה 23 בתי מלון באירופה - מרביתם בגרמניה.

בפתאל נכסים מציינים כי תמורת ההנפקה צפויה לשמש את החברה למימון פעילותה העסקית על פי החלטות ההנהלה, ומוסיפים בנושא כי החברה מנהלת מגעים שונים לרכישת מלונות במערב אירופה (ספרד, איטליה וגרמניה) וכי היא בוחנת צירוף שותפים לעסקאות אלה.

עוד מציינים בחברה כי כספי ההנפקה עשויים לשמש אותה לפירעון הלוואה בנקאית בהיקף שעמד על 30.5 מיליון אירו בספטמבר האחרון, המובטחת בשיעבוד זכויותיה במלון ליאונרדו רויאל ברלין, שעבורה היא מבצעת ניסיונות למימון מחדש.

הנתונים המוצגים בטיוטת התשקיף מבליטים את מרכזיותו של מלון לאונרדו רויאל במינכן בפורטפוליו נכסי החברה המונפקת. שוויו של המלון עומד על 118 מיליון אירו ומהווה לבדו 31% מסך שווי נכסי החברה המונפקת, העומד על 378 מיליון אירו. השווי שהוענק לבית המלון במינכן בהערכות השווי האחרונות משקף לו קפיצה של 22% בערכו תוך שנה וחצי, לאחר שנרכש על ידי החברה המונפקת באפריל 2014 תמורת 35 מיליון אירו, בניכוי התחייבויות, מחיר ששיקף לו שווי של 97 מיליון אירו.

מושפעת מתנועת הפליטים

התוצאות הכספיות שמציגה פתאל מגלות כי בתשעת החודשים הראשונים של 2015 היא נהנתה בצורה משמעותית משערוכי נכסים שנעשו בחודש ספטמבר האחרון, והגיעו ליותר מ-33 מיליון אירו (ו-4.5 מיליון אירו נוספים משערוכים בחברות כלולות). אלה הובילו את רווחיה להצטבר ל-36 מיליון אירו בין ינואר-ספטמבר 2015, אחרי שאת שנת 2014 כולה סיימה עם רווח נקי של 7 מיליון אירו. שערוך הנכסים שתמך בשורה התחתונה סייע לפתאל גם להגדיל את הונה העצמי ב-35% ל-175 מיליון אירו. הכנסותיה בין ינואר לספטמבר 2015 עלו ב-3.5% והתקרבו ל-18 מיליון אירו.

פרט מעניין נוסף שחושף התשקיף נוגע להשפעת תנועת ההגירה הגדולה של פליטים לגרמניה בתקופה האחרונה על פעילות הרשת. בפתאל מציינים כי בדצמבר האחרון נכנס לתוקף הסכם שכירות שחתמה החברה מול הרשויות בברלין להשכרת בית המלון לאונרדו איירפורט שבעיר, הכולל 151 חדרים, למטרת הלנת מבקשי מקלט מדיני ופליטים.

מלון נוסף המשמש למטרה דומה הוא Spreewald Inn הממוקם בברדנבורג וכולל 60 חדרים. בפתאל מוסיפים בנושא כי החברה פועלת להשכיר גם את מלון Berlin City Sud הכולל 82 חדרים למבקשי מקלט ופליטים, או לחילופין למכור אותו.

בסך הכול קבוצת פתאל מחזיקה כיום ב-95 בתי מלון, 35 בישראל ו-60 באירופה. משפחת פתאל מחזיקה 81.5% מהון הקבוצה וביתרה מחזיקה קבוצת הביטוח מגדל.