באוצר מיישמים דוח לוקר - מחזקים הצוות העוסק בביטחון

עופר מרגלית, כיום רכז תקשורת ותיירות, ימונה לתפקיד רכז לענייני צה"ל ומשרד הביטחון

אמיר לוי / צילום: אוריה תדמור
אמיר לוי / צילום: אוריה תדמור

במשרד הביטחון הוא אולי מוקצה, אבל באוצר לא שכחו את דוח ועדת לוקר: הצוות באגף התקציבים העוסק בתחום הביטחון יחוזק בימים הקרובים, כיישום אחת ההמלצות של דוח הוועדה הגנוז לתקציב הביטחון.

במסגרת שדרוג הצוות ימונה עופר מרגלית, כיום רכז תקשורת ותיירות לתפקיד רכז לענייני צה"ל ומשרד הביטחון. דניאלה פרתם שריכזה את עבודת ועדת לוקר תשמש כרכזת לענייני ביטחון. מרגלית הנחשב לרכז מוערך באגף, טיפל בין היתר ברפורמת השוק הסיטונאי ובקידום התחרות בשוק הסלולרי.

הפער הדרמטי במשאבי כוח אדם בין האוצר למשרד הביטחון הוא אחד ההסברים לתוספות התקציב המרשימות שהשיגה מערכת הביטחון בשנים האחרונות. כך למשל ב-2008 הצליחה מערכת הביטחון להשיג הטבות במיליארדים רבים לטובת הפנסיות של בכיריה, מבלי שבאגף התקציבים הבינו את מלוא המשמעויות האקטואריות של ההסכם שעליו חתמו.

צוות הביטחון שהיה אחראי על תקציב הביטחון הורכב עד היום מסגן ממונה, רכז ושני רפרנטים. בעקבות השדרוג יועסקו בצוות מתחת לסגן (נח הקר), שני רכזים ושלושה רפרנטים. חיזוק הצוות נעשה על-חשבון צוותים אחרים באגף תקציבים וללא תוספת תקנים.

גם לאחר חיזוקו של צוות הביטחון באגף תקציבים עדיין שומרת מערכת הביטחון על פער כמותי ואיכותי מרשים במשאבים ובכוח אדם. במשרד הביטחון מועסקים כ-90 כלכלנים תחת היועץ הכספי לרמטכ"ל תא"ל ששון חדד, שהוא בעל דוקטורט בתקציב הביטחון מבית הספר למינהל עסקים של אוניברסיטת תל-אביב. ההשכלה הפורמלית בתחום הבטחון של צוות הבטחון באגף תקציבים מסתכמת בשנת לימודים במכללה לביטחון לאומי שלמד הקר.