"מחיקת אסם - מכה כואבת; הבורסה בת"א במצב חירום"

באיגוד החברות הציבוריות ממשיכים להזהיר: "אם לא יינקטו פעולות לעצירת הצונאמי הרגולטורי, תוך מתן הקלות משמעותיות, נמשיך לחזות בעוד חברות שנמחקות מהמסחר"

אילן פלטו / צילום: תמר מצפי
אילן פלטו / צילום: תמר מצפי

מנכ"ל איגוד החברות הציבוריות אילן פלטו טוען כי "הבורסה הישראלית במצב חירום" בעקבות ההשתלטות שמתכננת נסטלה על אסם - ומחיקתה מהמסחר.

"בזמן שבכנסת דנים בהחמרות נוספות ברגולציה, החברות הציבוריות מצביעות ברגליים ונוטשות את ישראל", מסר פלטו. "המחיקה של אסם מהמסחר היא מכה כואבת נוספת לבורסה הישראלית ומצטרפת למחיקה של מאות חברות במהלך השנים האחרונות".

הנהלת הבורסה, בראשות יוסי ביינארט, מתכננת שורה של מהלכים לעידוד רישום חברות בבורסה - בעיקר חברות בינוניות וחברות היי-טק. בנוסף, הבורסה יוזמת שינוי בהרכבי המדדים ותגדיל את המעו"ף ל-35 מניות ואת מדד ת"א-100 תהפוך לת"א-125.

אך פלטו לא מתרגש. "לצערנו", הוא אומר, "הבורסה נעה בכיוון חד-סטרי: חברות ענק נמחקות כבהינף יד וחברות פרטיות אפילו לא שוקלות להצטרף לבורסה בשל ההכבדות הרגולטוריות של רשות ני"ע ומשרד המשפטים. אנו קוראים לכל הרגולטורים הרלוונטיים, מראש הממשלה ושר הכלכלה ועד רשות ני"ע ומשרד המשפטים- הגיע הזמן להתעורר.

"הבורסה הישראלית במצב חירום, ואם לא יינקטו פעולות לעצירת הצונאמי הרגולטורי, תוך מתן הקלות משמעותיות, נמשיך לחזות בעוד חברות שנמחקות מהמסחר".