מהפכני: שירות חדש מציע טיסות ללא הגבלה במנוי חודשי

מי לא מכיר את הפטנט הידוע של "אכול כפי יכולתך" או מלונות "הכול כלול" ■ עכשיו תתרגלו גם למושג חדש שנקרא "טוס כפי יכולתך" - שירות המציע טיסות ללא הגבלה תמורת דמי מנוי חודשיים

צק אין, מטוס איזי גט היברידי/ צילום: מתוך הוידאו
צק אין, מטוס איזי גט היברידי/ צילום: מתוך הוידאו

כולם מכירים את הפטנט הידוע של "אכול כפי יכולתך" או מלונות "הכול כלול". עכשיו תתרגלו גם למושג חדש יחסית שנקרא "טוס כפי יכולתך".

סטארט-אפ חדש בשם OneGo מציע בעבור דמי מנוי חודשיים שירות טיסות ללא הגבלה. מדובר בשירות המציע מגוון רחב מאוד של חברות תעופה ומכסה יותר מ-500 מסלולים שונים ו-76 שדות תעופה.

רגע לפני שאתם מתחילים לארוז מזוודה, רק נאמר לכם שנכון לעכשיו השירות מוצע רק בארצות-הברית ולטיסות פנים בלבד.

דמי המנוי אינם תלויים במספר הפעמים שאתם טסים מדי חודש אלא ביעד אליו אתם מבקשים להגיע אליו. המנוי הזול ביותר עולה 1,500 דולר לחודש ומכסה את אזור מערב ארצות-הברית.

תוכניות נוספות מכסות את אזור מדינות המרכז בעלות של 1,950 דולר לחודש, את אזור החוף המזרחי בעלות של 2,300 דולר לחודש, ואם תרצו מנוי חופשי-חודשי לכל מדינות ארצות-הברית ללא הגבלה - תשלמו כבר 2,950 דולר.

כל שעליכם לעשות הוא לחתום על מנוי, להוריד את האפליקציה הייעודית לנושא, אשר זמינה להורדה בחנות ה-i-tunes כרגע ובמארס הקרוב גם בגוגל פליי, ומרגע שנפתח החשבון, תוכלו להזמין כרטיסי טיסה, כפי שניתן לעשות בכל אפליקציית הזמנת טיסות אחרות.

אין התחייבות שנתית למנוי, והוא ניתן לחידוש בכל חודש, בהתאם למספר הטיסות שתצפו להן.

למעשה, OneGo פועלת כמו חברת ביטוח או חדר כושר, כשהיא מסתמכת על אלה שיעשו מנוי אבל לא בהכרח יופיעו לטיסות. מבחינת המשתמש, כדי שהמנוי אכן יהיה משתלם - אם נניח מדובר בתוכנית החוף המזרחי, אלה שטסים על בסיס קבוע לניו-יורק או וושינגטון לפחות פעמיים בשבוע - עבורם התוכנית אכן משתלמת. ואם הם עושים את זה נניח מפילדלפיה, אז גם פעם בשבוע תחזיר את הכסף של המנוי.

התוכנית היקרה ביותר היא גם המשתלמת ביותר. טיסות של הרגע האחרון בתוך ארצות-הברית עשויות להגיע לכ-700 דולר וגם יותר לכרטיס טיסה. כך שאם תשתמשו במנוי אפילו פעם אחת בשבוע, מנוי כבר יכסה את עצמו.

יש כמובן גם אותיות קטנות, כמו בכל מבצע וכמו בכל טיסת לואו-קוסט, שחייבים להיות ערים להן. אם תזמינו פחות מ-7 ימים מראש, תיאלצו לשלם יותר, לעתים גם 200 דולר לטיסה. אין אפשרות להחזיק יותר מ-4 הזמנות מראש, כך שחייבים להיות מאוד מתוכננים מאוד, שזאת משימה כלל לא פשוטה.

אם אתם לא רוצים להיות מופתעים ולהזמין טיסות לאן ומתי שמתחשק לכם, אז כבר תיאלצו לקחת את התוכנית ללא מגבלות, שהיא הרבה יותר יקרה, ועלותה מסתכמת ב-6,600 דולר לחודש.

אין ספק שהשירות אותו מציעה OneGo מתאים בעיקר לאנשי עסקים שעושים את הדרך על בסיס קבוע כחלק מעבודתם, ובמיוחד עבור אלה שגרים בעיר מרוחקת ממרכזי העסקים. גם עבור אלה שהנוחות היא ערך עליון עבורם, והם לא מעוניינים לברור את המקום אליו הם נוסעים בהתאם למחיר אלא אך ורק בהתאם למיקום של שדה התעופה, השירות של OneGo עשוי להתאים.