חשד: העלימו מיליונים שהרוויחו מבניית ממ"דים ובתים בדרום

לפי הודעת רשות המסים, שני בני דודים, תושבי הרשות הפלסטינית שאינם מחזיקים באזרחות ישראלית, הודו כי לא רשמו הכנסות בסך כ-6.5 מיליון שקל בין השנים 2015-2006 על הבנייה

פועלים באתר בנייה / צילום: תמר מצפי
פועלים באתר בנייה / צילום: תמר מצפי

שני בני דודים, העוסקים בבנייה ושיפוצים, נעצרו על-ידי חוקרי רשות המסים בחשד להעלמת הכנסות בהיקף מיליוני שקלים בעשור האחרון, שהתקבלו בגין עבודות לבניית ממ"דים ובתים, בין היתר במושב בני דרום.

הפרשה נחקרה על-ידי פקיד שומה חקירות מס הכנסה ירושלים. מבקשת המעצר שהוגשה בעניינם לבית משפט השלום בירושלים עולה כי בני הדודים, תושבי הרשות הפלסטינית שאינם מחזיקים באזרחות ישראלית, פתחו בשנת 2010 תיק בפקיד שומה אוטונומיה, והגישו דוחות עד לשנת 2014.

ממידע שהגיע למחלקת המודיעין של חקירות מס הכנסה ירושלים עולה כי השניים בנו ממ"דים במושב בני דרום בעלות של 100,000-70,000 שקל כל אחד. על הסכום שקיבלו מהמושב - בסך 30,000 שקל עבור בניית כל ממ"ד - הוציאו השניים חשבוניות, ואולם, נטען, כל שאר הסכום ששולם על-ידי התושבים לא דווח, ולא הוצאו בגינו חשבוניות.

במסגרת המידע שנתקבל, התגלה כי בנוסף לממ"דים בנו השניים בתים שלמים וביצעו תוספות בנייה.

בשבוע שעבר זומנו השניים לחקירה בפקיד שומה חקירות ירושלים, ומבקשת המעצר עולה כי הם הודו בביצוע עבודות במושב בני דרום בין השנים 2015-2008 וכן הודו כי לא רשמו הכנסות בהיקף של כ-6.5 מיליון שקל בין השנים 2015-2006. בית משפט השלום שחרר אותם ממעצרם בתנאים מגבילים.