הממשלה אישרה מינוי עו"ד מיכל הלפרין לממונה על ההגבלים

המינוי אושר פה-אחד ■ הלפרין כיהנה בתפקיד היועצת המשפטית של רשות ההגבלים העסקיים וכסגנית ראש רשות ההגבלים העסקיים בשנים 2006-2002

מיכל הלפרין / צילום:איל יצהר
מיכל הלפרין / צילום:איל יצהר

הממשלה אישרה פה-אחד את מינויה של עו"ד מיכל הלפרין לממונה על ההגבלים העסקיים. מאז הודעתו של ראש הממשלה, בנימין נתניהו, לפני כשבוע וחצי, על הבחירה בעו"ד הלפרין למחליפתו של פרופ' דיויד גילה בתפקיד הממונה על ההגבלים העסקיים, נשמעו לא מעט טענות על ניגודי עניינים שעלולים להיות למועמדת הסופית בעת מילוי התפקיד, על רקע עבודתה כעורכת דין בכירה בשוק הפרטי בשנים האחרונות. ואולם, הטענות לא הצליחו למנוע את המינוי.

הלפרין, לשעבר היועצת המשפטית של רשות ההגבלים, הייתה אחת משני המועמדים הסופיים עליהם המליצה ועדת האיתור בראשות מנכ"ל משרד הכלכלה והתעשייה עמית לנג, יחד עם עו"ד אורי שוורץ, שכיהן עד כה כממלא-מקום הממונה על ההגבלים העסקיים. נתניהו, כאמור, בחר בהלפרין.

הלפרין כיהנה בתפקיד היועצת המשפטית של רשות ההגבלים וכסגנית ראש רשות הגבלים עסקיים בשנים 2006-2002. ב-2007, לאחר שהפסידה לגילה במרוץ על ראשות הרשות להגבלים, הצטרפה הלפרין כשותפה וכראש מחלקת הגבלים עסקיים במשרד עורכי הדין מיתר, ליקוורניק, גבע, לשם, טל ושות', משרד עורכי הדין הגדול בארץ.

כזכור, במאי 2015 הודיע גילה על התפטרותו, על רקע התנגדותו למתווה הגז שהתגבש, והוא פרש מתפקידו בחודש אוגוסט. מאז התנהל בעצלתיים הליך האיתור של מחליפו, ואת תפקיד הממונה הזמני מילא עו"ד אורי שוורץ, היועץ המשפטי של רשות ההגבלים.

רשות ההגבלים העסקיים ממלאת היום תפקיד מרכזי בכל עסקה גדולה במשק. היא אמונה על אישור מיזוגים, ריסון מונופולים, העמדה לדין של קרטלים, פירוק ריכוזיות וכל פעולה המשרתת את השמירה על ערך התחרות בשוק. כך, למשל, עסקת המכירה של מגה הקורסת תצטרך לעבור דרכה, וכך גם הטיפול בקרטל הלחם, שבמסגרתו הורשעו בעלי המאפיות הגדולות בעריכת הסדר כובל ונשלחו למאסר. לאחרונה חשפה הרשות חשד לקרטל במסגרת משלחות התיכוניסטים לפולין, פרשה שהובילה למעצרים דרמטיים.