העליון דחה את בקשת הרב פינטו לקיים דיון נוסף בעניינו

הרב פינטו הורשע במתן שוחד והצעת שוחד לתנ"צ אפרים ברכה ונידון לשנת מאסר ומיליון שקל קנס ■ שופט העליון סלים ג'ובראן: מאסרו אינו מהווה סיכון רפואי מיידי או קרוב; ייכנס לכלא ב-16 בפברואר

הרב פינטו / צילום: דרור עינב
הרב פינטו / צילום: דרור עינב

שופט בית המשפט העליון, סלים ג'ובראן, דחה היום (ב') את טענתו המרכזית של הרב יאשיהו פינטו כנגד סירובו של העליון להקל בעונשו תוך התחשבות במצבו הרפואי הקשה וכן במצבם של אשתו ובנו הבכור.

הרב פינטו הסתמך על ערעורו של אורי לופוליאנסקי, שם נקבע כי ניתן להתחשב במצבו הרפואי של הנאשם לשם קביעת עונשו תוך חריגה לקולא ממתחם הענישה שנקבע.

השופט ג'ובראן דחה טענה זו והצביע על נסיבות ייחודיות במקרה של לופוליאנסקי, בהן לא הייתה מחלוקת בדבר מצבו הרפואי הקשה, ובית המשפט התרשם כי עונש המאסר יביא לקיצור ממשי של תוחלת חייו.

לדברי ג'ובראן, עניינו של הרב פינטו שונה, שכן לגביו נקבע עובדתית על-ידי בית המשפט המחוזי כי מאסרו אינו מהווה סיכון רפואי מיידי או קרוב, וכי ביכולתו של שב"ס להעניק לו את הטיפול הרפואי לו יזדקק.

כמו כן, השופט ג'ובראן דחה את טענתו הנוספת של הרב פינטו בדבר קביעת הלכה חדשה המאפשרת להביא בחשבון לצורך גזירת הדין עובדות שלא הועלו בכתב האישום. השופט קבע כי יש לדחות את ניסיונו של המבקש להיתפס לאמירה של בית המשפט המחוזי בנדון. 

נזכיר כי הרב פינטו הורשע, במסגרת הסדר טיעון, במתן שוחד והצעת שוחד לתנ"צ אפרים ברכה ונידון לשנת מאסר ומיליון שקל קנס. בחודש שעבר דחה בית המשפט העליון פה-אחד את ערעורו של הרב, וקבע כי יתחיל לרצות את מאסרו ב-16 בפברואר.