משפחות שכולות קוראות להדחת רזי ברקאי מגל"צ

טוענות כי ברקאי השווה בשידור, בראיון עם השר ארדן, בין משפחות חללי צה"ל למשפחות מחבלים ■ אביו של חלל צה"ל הדר גולדין: "הילדים שלך יכולים להיחטף, אדם לא יכול לדבר ככה. אתם עיתונאים, יש לכם אחריות"

רזי ברקאי ושמחה גולדין / צילום: איל יצהר, צילום מסך
רזי ברקאי ושמחה גולדין / צילום: איל יצהר, צילום מסך

משפחות שכולות בישראל קוראות להדיח את שדרן הרדיו הוותיק רזי ברקאי מגלי צה"ל, בטענה כי השווה בין משפחות חללי צה"ל למשפחות מחבלים.

ברקאי ראיין אתמול את השר לבטחון פנים, גלעד ארדן, לגבי הפגישה של חברי הכנסת הערביים עם משפחות המחבלים בטענה לסיוע להם לקבל את גופות בניהם, והשווה בינן לבין משפחות חללי צה"ל שגופתם נחטפה על-ידי חמאס ב"צוק איתן".

ברקאי אמר: "תאר לעצמך משפחות ישראליות, אנחנו מכירים לצערנו את המקרים האלה, 'צוק איתן' למשל, שמחכות עד בוש שגופות היקירים שלהן יגיעו". ארדן אמר לו בראיון כי זו השוואה לא רלוונטית בכלל, וכי הוא לא מקבל אותה.

בעקבות ההשוואה, המשפחות השכולות שלחו מכתב באמצעות תנועת "ישראל שלי" למפקד תחנת גלי צה"ל, ירון דקל, עם העתק לשר הביטחון, בדרישה להשעות את ברקאי משידור.

יו"ר התנועה, שרה העצני, כהן כתבה לדקל כי "השוואה בין חיילינו שיצאו להגן עלינו, וגופתם נחטפה, לבין טרוריסטים הרוצחים אזרחים חפים מפשע בכוונה תחילה - זו השוואה מופרכת. גופות החיילים מוחזקות כבר למעלה משנה בידי חמאס לצורכי מיקוח, בעוד גופות המחבלים יוחזרו למשפחותיהם ברגע שיתחייבו על הלוויה סולידית שאיננה מהווה עוד מקור לטרור".

לדבריה, "גלי צה"ל מתיימרת להיות 'הבית של החיילים'. האם השוואות ציניות כאלה על-ידי השדרן הבכיר של התחנה מבטאות את רוח התחנה? השוואה זו חוטאת לאמת, פוגעת במשפחות שכולות בכלל ובמשפחות שאול וגולדין בפרט ופוגעות בכלל הציבור הישראלי. מה לנו כי נלין על הסיקור המוטה והשערורייתי בתקשורת הזרה כשמבית עורכים השוואות שכאלה?".

בנוסף, היום אביו של חלל צה"ל הדר גולדין, שמחה גולדין, עלה לראיון עם ניב רסקין בגל"צ ולאחר מכן עלה לשידור גם רז ברקאי ונרשם עימות בינהם. גולדין תקף בחריפות את ברקאי ודרש ממנו להתנצל בפני חיילי צה"ל. ברקאי אכן התנצל על דבריו ואמר לגולדין: "כשמדובר במשפחות שכולות אני מוריד את הכובע".

גולדין אמר לברקאי: "מה שאמרת היה נורא ואיום. אנחנו נמצאים כאן במאבק, ואתה משווה בין הרגשות שלנו לבין רגשות משפחות של טרוריסטים". ברקאי השיב לו כי האמירה לא היתה כהשוואה אלא מבחינת רגשות המשפחות. "אמא ערביה שכולה היא כמו אמא יהודיה שכולה", אמר ברקאי.

גולדין אמר לו, כי "אף משפחה שכולה לא יכולה לקבל את מה שאמרת עכשיו. השוואה בין חיילי צה"ל אל מול אויב. הילדים שלך יכולים להיחטף. אדם לא יכול לדבר ככה. אתם עיתונאים, יש לכם אחריות". ברקאי הוסיף כי זו "התבטאות לא מוצלחת".