הטיפ היומי: הירידה במניה מוגזמת - מכאן והלאה רק אפסייד

במחלקת המחקר של ברקליס ממליצים "תשואת יתר" על מניית Post Holdings במחיר יעד הגבוה ב-21% ממחיר השוק

וול סטריט אירופה / צילום: בלומברג
וול סטריט אירופה / צילום: בלומברג

יצרנית המזון Post Holdings נסחרת בבורסת ניו יורק (סימול: POST) לפי שווי של כ-4.1 מיליארד דולר. החברה מייצרת מזון ארוז תחת שמות של כמה מותגים, וכן עבור מותגים פרטיים של לקוחותיה.

ברבעון הפיסקאלי הראשון של שנת 2016 אנחנו מצפים מהחברה להציג EBITDA (רווח בנטרול ריבית, מס, פחת והפחתות) בסך של 203 מיליון דולר, צמיחה של 59% ביחס לרבעון המקביל. הצמיחה משקפת בעיקר את התוספת מרכישות שבוצעו, לצד צמיחה אורגנית בכמה פלטפורמות מרכזיות של החברה. רמות כאלה של EBITDA מתורגמות לרווח נקי של 33 סנט למניה, בהשוואה להפסד נקי בסך 1.15 דולר למניה ברבעון המקביל אשתקד.

בשורה העליונה, אנחנו מצפים לצמיחה של 23% בהכנסות ביחס לרבעון המקביל, שנובעת בעיקר מהרכישות של מותגי MOM ו-Willamette, כמו גם תרומה צנועה מצמיחה אורגנית במכירות. באופן ספציפי, אנחנו מצפים לצמיחה במכירות במותגי Michael Foods, בזכות תמחור מוצרי הביצים וצמיחה צפויה במכירות הפסטה. אנחנו לא מצפים לצמיחה בתחום תוספי התזונה ובמותגים הפרטיים.

אנחנו מצפים לעלייה בשולי הרווח הגולמי לאור יחס מועדף בין התמחור של המוצרים למחירי חומרי הגלם, וממימוש סינרגיות של מותגי MOM. להערכתנו, בהוצאות הנהלה וכלליות תהיה ירידה מסוימת באופן יחסי, דבר שיוביל לצמיחה של 105% ב-EBIT (רווח בנטרול ריבית ומס). אנחנו מצפים לראות צמיחה ב-EBITDA בכל אחד מהסגמנטים של פעילות החברה, בעוד שהתרומה הבולטת ביותר תהיה להערכתנו בתחום המותגים הצרכניים (בזכות השוואה נוחה לנתוני השנה שעברה, השפעת מותגי MOM ותחילת מימוש הסינרגיות) וב-Michael Foods (בין היתר לאור היחס הנוח של מחירי המוצרים והסחורות).

אנו מעדכנים מעט כלפי מעלה את תחזיות הרווח הנקי למניה לשנת 2016, מ-1.38 דולר ל-1.39 דולר, וממשיכים לצפות ל-EBITDA שנתי בסך 815 מיליון דולר.

מניית פוסט הציגה ביצועי חסר מתחילת השנה ביחס למדד S&P 500 וביחס למדד הכולל חברות מזון ארוז. אנחנו מכירים בחששות הנובעים מתנאי המאקרו-כלכלה, אך מציינים שהיסודות הכלכליים של פוסט משתפרים, הנזילות שלה סבירה והמינוף פרופורמה מתקרב ליעד ההנהלה. אנחנו מאמינים שהירידה במניה מוגזמת, וממשיכים לראות אפסייד למניה מכאן. המלצתנו היא "תשואת יתר" במחיר יעד של 77 דולר, פרמיה של 21% על מחיר השוק.

מחלקת המחקר, ברקליס

Post Holdings לוגו
 Post Holdings לוגו