ביזיון בית המשפט: ראש עיריית ת"א רון חולדאי זומן - וננזף

עיריית ת"א לא קיימה את הסדר הפשרה בתביעה ייצוגית בנוגע להסדרי החניה והגבייה של העירייה, בקשר לרחובות שבהם מותרת החניה בשעות מסוימת רק לבעלי תו אזורי של אותו אזור

רון חולדאי בביהמ"ש / צילום: איל יצהר
רון חולדאי בביהמ"ש / צילום: איל יצהר

זומן כדי להינזף: ראש עיריית תל-אביב, רון חולדאי, נאלץ להגיע היום (ב') לבית המשפט המחוזי בעיר לדיון בבקשת ביזיון בית המשפט שהוגשה נגד העירייה. השופטת שושנה אלמגור דרשה כי ראש העיר יתפנה מענייניו ויגיע לדיון באולמה, לאחר שיותר מ-3 שנים חלפו מפסק הדין שנתנה בתיק, והעירייה טרם קיימה אותו במלואו.

המדובר בתביעה ייצוגית, שהוגשה על-ידי עו"ד תום סטרוגו באמצעות עו"ד רוני הראלי, נגד עיריית תל-אביב, ונגמרה בהסכם פשרה שקיבל תוקף של פסק דין. בתביעה נטענו מספר טענות בנוגע להסדרי החניה והגבייה של העירייה, בקשר לרחובות שבהם מותרת החניה בשעות מסוימת רק לבעלי תו אזורי של אותו אזור.

התובע טען כי בשל מנהגה של העירייה להציב שילוט עם הוראות על החניה רק בקצה הרחוב, ולא מדי כל כמה מטרים, נוצר מצב שנהגים רבים סבורים בטעות כי הם פועלים לפי החוק כשהם חונים במקומות חניה המסומנים בצבעי כחול-לבן, תוך שהם משלמים אגרת חניה. במקרים כאלה העירייה, על-פי רוב, קונסת את הנהגים. התובע טען כי מרגע שהעירייה גבתה קנס, אסור היה לה לגבות גם אגרת חניה, משום שמדובר בגבייה כפולה.

לפי הסדר הפשרה שאושר על-ידי בית המשפט בנובמבר 2012, העירייה אמורה הייתה להשיב לנהגים את אגרת החניה שגבתה מהם שלא כדין; כן סוכם כי העירייה תקצה מיליון שקל לתוכנית לרכיבה בטוחה על אופניים בבתי-הספר התיכוניים ובחטיבות; וכי העירייה תדאג למקם שלטים נוספים ברחובות שבהם השילוט לוקה בחסר. עוד סוכם כי העירייה תבחן את האפשרות שהאמצעים השונים לתשלום אגרת חניה, לא יאפשרו תשלום עבור חניה במקום שהחניה בו אסורה.

לאחר שהעירייה לא יישמה את הצעדים שהתחייבה לבצע במסגרת ההסדר, הגיש לפני כשנה עו"ד רוני הראלי בקשת ביזיון בית המשפט נגד העירייה.

בבית המשפט התקיימו 3 דיונים בשנה החולפת, במסגרתם הורתה השופטת אלמגור לעיריית תל-אביב להציג לבית המשפו דוח אודות יישום הוראות פסק הדין; השופטת קבעה כי עיקרי פסק הדין לא קוימו.

בדצמבר החליטה השופטת לזמן את ראש העיר חולדאי לדיון בבקשת ביזיון בית המשפט, לישיבה שנקבעה להיום - זאת למורת-רוחם של עורכי הדין מטעם העירייה.

חולדאי ציין בדיון כי זו הפעם השנייה בכל תקופתו כראש עיר שנדרש להגיע לבית המשפט. ראש העיר הביע צער על התנהלות העירייה והבטיח לשופטת כי מכאן והלאה יקוים פסק הדין.