נחשף ב"גלובס": בן-משה מציע לרכוש את רבוע כחול ב-815 מ' ש'

עדיין לא הוגשו הצעות רשמיות נוספות מלבד אלה של גד זאבי ושל גינדי החזקות

מוטי בן משה / צילום: תמר מצפי
מוטי בן משה / צילום: תמר מצפי

כפי שנחשף ב"גלובס"מוטי בן-משה מציע לדירקטוריון אלון רבוע כחול לרכוש את החברה. סך כל ההצעה היא 815 מיליון שקל, כש"הכסף כולו מהון עצמי ואינו תלוי בגיוסי הון", אומרים גורמים בסביבתו של בן-משה. זאת, לאחר מספר ימים של בחינת הנושא, ובכך הוא מצטרף למציעים גד זאבי וגינדי החזקות.

בתחילת 2014 השתלטו בן-משה ואדוארדו אלשטיין על חברת ההחזקות אידיבי פתוח, במסגרת הסדר חוב שנוהל על-ידי בית המשפט, אלא שזמן קצר לאחר שנוצרה השותפות אד-הוק בין השניים, היא הלכה והתבררה כבעייתית, בלשון המעטה, ובין השניים צפו ועלו מחלוקות קשות על דרך ניהול החברה.

בספטמבר 2015 פסק השופט בדימוס ד"ר עמירם בנימיני, ששימש בורר בסכסוך בין השניים, כי אלשטיין ירכוש את מלוא מניותיו של בן-משה תמורת 152 מיליון שקל ויהפוך לבעל שליטה יחיד באי.די.בי.

משמעות החלטת הבורר הייתה כי בן-משה, שעדיין לא מלאו לו 40, יצא מההשקעה באי.די.בי עם הפסד בלתי נתפס של כ-530 מיליון שקל, שנצבר בתוך פרק זמן של פחות משנה וחצי.

בן-משה איננו הגורם היחיד ששמו מוזכר כמתעניין ברכישת השליטה באלון רבוע כחול, ואתמול (א') פורסם בהקשר זה גם שמו של חגי שלום, בעל השליטה ברשת קמעונאות המזון טיב טעם, אולם נכון לכתיבת שורות אלה לא הוגשו הצעות רשמיות נוספות מלבד אלה של גד זאבי ושל גינדי החזקות.