הכנסת אישרה: מעתה תקבלו עוד שני ימי חופשה בשנה

"חוק החופשות" של ח"כ רחל עזריה עבר בקריאה שנייה ושלישית ויגדיל את מספר ימי החופש של העובדים מ-10 ימים בשנה ל-12

טלפנית / צילום: שאטרסטוק
טלפנית / צילום: שאטרסטוק

מספר ימי החופשה שמקבלים העובדים בישראל יגדל מ-10 ימים בשנה ל-12 ימים, כך אושר הערב (ב') בקריאה שנייה ושלישית במליאת הכנסת הערב, בהתאם להצעת "חוק החופשות" שיזמה ח"כ רחל עזריה (כולנו).

היום מקבלים עובדים תוספת של ימי חופשה רק החל מהשנה החמישית לעבודתם במקום העבודה.

להערכת משרד האוצר, העלות התקציבית של הצעת החוק היא בין 5 ל־10 מיליון שקלים חדשים לשנה. הממשלה נתנה את הסכמתה להצעת החוק טרם אישור תקציב המדינה וההוצאה נכללה בסכום ההוצאות הממשלתיות הצפויות בתכנית התקציב התלת שנתית.

עזריה אמרה כי "מיליון וחצי עובדים מקבלים היום את מינימום ימי החופשה - 10 ימים בשנה. אם מנקים מזה את החגים, חופשות של ילדים, וימי המחלה הראשונים, עובדים מוצאים את עצמם תוך חודשים ספורים ללא ימי חופשה. מיליון וחצי עובדים במינוס תמידי של ימי חופשה ועובדים יותר ימים ויותר שעות מבכל מדינה ב-OECD. בשבילם הוספת שני ימי החופשה משמעותית מאוד, ותתן להם את זמן הפנאי הנוסף הזה שכל אחד מאיתנו צריך. במדינות ה-OECD הבינו את זה מזמן ושם מינימום ימי החופשה עלה ל15-20 יום. זהו צעד חשוב בצמצום פערים, כפי שעשה לאחרונה שר האוצר משה כחלון בהעלאת שכר החיילים ובהסכמי השכר הדפרינציאליים עם עובדי המדינה".

שר האוצר כחלון ציין כי "חוק החופשות הוא צעד חשוב לצמצום הפערים בין עובדים במשק. הצעירים היום מחליפים עבודה כל 3-4 שנים, ולא מצליחים לעבור את סף המינימום של ימי החופשה".

התיקון לחוק עבר היום בתיאום עם משרד הכלכלה, משרד האוצר ומשרד התיירות בהתאם להחלטת ועדת שרים לענייני חקיקה. כמו כן, התיקון התקבל בהסכמת ההסתדרות ונשיאות הארגונים העסקיים.