דוח אמון
2019
הנקראות ביותר

Wix: "תגובות מצוינות" לפרסומת במשדר הסופרבול

מפתחת הפלטפורמה לבניית אתרי אינטרנט עקפה צפי האנליסטים בדוחות: צמיחה שנתית של 40% בהכנסות ובגבייה ■ מניית Wix איבדה 30% מתחילת 2016

הפרסומת של Wix / צילום: יחצ
הפרסומת של Wix / צילום: יחצ

שבוע עמוס עובר על חברת האינטרנט Wix. הוא התחיל עם פרסומת שלה ששודרה בסופרבול, אירוע הספורט הנצפה ביותר בארה"ב, והמשיך עם הדוחות הכספיים לרבעון הרביעי ושנת 2015, בהם עקפה את תחזיות האנליסטים.

"התגובות לפרסומת היו מצוינות, וכבר ראינו קפיצה מאוד משמעותית במספר המשתמשים שהגיעו לאתר שלנו", אומר היום סמנכ"ל הכספים, ליאור שמש. לדבריו, "עוד מוקדם להגיד מה יהיו התוצאות הכספיות, אבל מעל 300 מיליון צופים כבר נחשפו לפרסומת, ואתר רשמי שבודק את הקמפיינים דירג אותנו במקום הראשון מכל המותגים שפרסמו בסופרבול".

הפרסומת, ששילבה את הדמות של "קונג-פו פנדה" כבר תורגמה ל-5 שפות. לפי הערכות, עלות השידור בלבד הגיעה ל-4-5 מיליון דולר, וזו השנה השנייה ש-Wix מפרסמת בסופרבול.

Wix , בניהולו של אבישי אברהמי, פיתחה פלטפורמה שמאפשרת בניית אתרי אינטרנט בקלות. ברבעון הרביעי, החברה רשמה הכנסות של 56.8 מיליון דולר וגבייה (נתון הכולל את השינוי בהכנסות הנדחות) של 66.9 מיליון דולר, צמיחה של 36.7% ו-35.7% מהרבעון המקביל, בהתאמה. בשנה כולה ההכנסות הסתכמו בכ-204 מיליון והגבייה ב-242 מיליון דולר, צמיחה של מעל 40% בשני הפרמטרים לעומת 2014. זאת, למרות פגיעה של 16 מיליון דולר בגבייה השנתית בשל שינויי שערי חליפין.

לדברי שמש, החברה מגינה על עצמה בעסקאות פורוורד ואופציות. בשורה התחתונה, Wix רושמת הפסד נקי רבעוני של 11.3 מיליון דולר, ושנתי בסך 51.3 מיליון דולר, צמצום ביחס לתקופות המקבילות. על בסיס Non-GAAP, החברה הפסידה פחות מתחזיות האנליסטים, 5.4 מיליון דולר (13 סנט למניה) ברבעון ו-31.4 מיליון דולר בשנה.

בפרמטר ה-EBITDA המתואם (רווח בנטרול ריבית, מס, פחת והפחתות), Wix מסכמת עוד רבעון חיובי עם כ-7 מיליון דולר, וגם השנה כולה מסתיימת עם EBITDA מתואם חיובי של 14.7 מיליון דולר, בהשוואה לנתון שלילי של 11.3 מיליון דולר ב-2014, ולעומת התחזית המקורית של החברה שהייתה לכ-5 מיליון דולר בלבד.

"2015 הייתה שנה מעולה", אומר שמש. "הגדלנו את כמות המזומנים, השקנו פיצ'רים וטכנולוגיות חדשות, עקפנו את התחזיות, היעילות התפעולית הייתה הרבה יותר טובה ממה שציפינו - זה נותן לנו עמדת פתיחה מאוד טובה לשנת 2016".

ברבעון הראשון Wix מצפה להכנסות של 60-61 מיליון דולר, גבייה של 73-74 מיליון דולר ו-EBITDA מתואם של 1-2 מיליון דולר. ב-2016 כולה הצפי הוא להכנסות של 270-274 מיליון דולר, גבייה של 314-320 מיליון דולר ו-EBITDA מתואם של 27-30 מיליון דולר. בכל הפרמטרים מדובר על גידול דו-ספרתי ביחס ל-2015.

בסוף 2015 היו ל-Wix כ-77 מיליון לקוחות, מתוכם 1.77 מיליון לקוחות משלמים - עלייה מתונה יותר מאשר ברבעונים הקודמים. Wix נסחרת בנאסד"ק בשווי 609 מיליון דולר, אחרי ירידה של 30% במניה מתחילת השנה.

שלחו לי למייל את הדברים הכי החשובים שקרו השבוע בהייטק
נושאים נוספים בהם תוכל/י להתעדכן
הסיפורים הגדולים של היום
נדל"ן
נתוני מסחר
שוק ההון
נתח שוק
דין וחשבון
הסיפורים הגדולים של השבוע
מטבעות דיגיטליים
✓ הרישום בוצע בהצלחה!
עקבו אחרינו ברשתות