כתבי אישום נגד כמה בנקים צפויים במסגרת שערוריית הליבור

לפי וול סטריט ג'ורנל הרשויות בבריטניה ובארה"ב הכינו כתבי אישום בין היתר נגד סיטיגרופ ו-HSBC, בטענה לביצוע מניפולציות בשיעור הליבור

בנק HSBC / צלם: רויטרס
בנק HSBC / צלם: רויטרס

 

הרשויות הרגולטוריות בארה"ב ובבריטניה יגישו ככל הנראה כתבי אישום נגד כמה בנקים בטענה להונאה בשיעורי ריבית, לרבות סיטיגרופ, הבנק השלישי בגודלו בארה"ב, ו-HSBC הולדינגס, שמושבו בלונדון, כך דווח אתמול (ו') בוול סטריט ג'ורנל.

הרשות האמריקאית למסחר חוזי סחורות (CFTC) ורשות השירותים הפיננסיים בבריטניה (FCA) הכינו סבב סופי של כתבי אישום נגד הבנקים בטענה לביצוע מניפולציות במסגרת מה שמכונה שערוריית הליבור, כך דווח העיתון, שציטט אנשים המקורבים לחקירה.

לפי הדיווח ה-CFTC עדיין חוקרת את ג'יי.פי מורגן צ'ייס, הבנק בעל היקף הנכסים הגדול בארה"ב, אולם ייתכן כי החקירה לא תוביל לכתבי אישום. בשנה שעברה הודיעו הרשויות בבריטניה כי הן מפסיקות את החקירה של ג'יי.פי מורגן.

הרשויות בשתי המדינות מנהלות חקירה בת שבע שנים על המניפולציה בריבית הליבור, הריבית הבנבנקאית של לונדון. הליבור היא שיעור ריבית לטווח קצר שמוסדות פיננסיים גובים זה מזה עבור הלוואות, והיא משפיעה על כספים בהיקף של מאות טריליוני דולרים.