מנכ"ל שיכון ובינוי בונה על שכר של עד 6.5 מיליון שקל בשנה

ירון קריסי יהיה זכאי לשכר חודשי ברוטו של 125 אלף שקל ■ וגם: מנכ"לית מיילן מאוכזבת מהמועמדים לנשיאות, ומיליון דולר ללוחמים בעוני

חברת הנדל"ן שיכון ובינוי, שבשליטת שרי אריסון, מבקשת מבעלי המניות לאשר את התגמולים למנכ"ל החדש, ירון קריסי שנכנס לתפקיד בנובמבר. קריסי יהיה זכאי לשכר חודשי ברוטו של 125 אלף שקל, שיהיה צמוד לעלייה במדד המחירים לצרכן. במקרה של ירידה במדד, המשכורת לא תפחת, אך לא תחזור לעלות עד שהמדד יהיה גבוה מהמדד האחרון שאליו הותאמה.

בנוסף, קריסי יהיה זכאי לרכב צמוד בשווי שלא יעלה על 400 אלף שקל, 26 ימי חופשה בשנה והטבות נוספות. בסך הכל, ב-2016 קריסי יוכל לקבל עד כ-3.5 מיליון שקל בשכר ותשלום מבוסס מניות; בנוסף, קריסי יהיה זכאי לבונוס שנתי מקסימלי של עד 3 מיליון שקל, קרי עלות כוללת של עד 6.5 מיליון שקל.

החברה מבקשת לאשר ליו"ר, משה לחמני, המכהן ב-75% משרה, שכר חודשי של כ-102 אלף שקל ובונוס שנתי של עד כ-2.1 מיליון שקל. בעלי המניות יתבקשו לאשר זאת באסיפה ב-22 במארס.

ירון קריסי / צילום: עינת לברון
 ירון קריסי / צילום: עינת לברון

בבלי: הפרויקט, העימותים ועכשיו התערוכה

היזמית והאדריכלית גל נאור, בתו של יצחק תשובה, השיקה תערוכת צילומי אינסטרגם בגלריות של פארק בבלי. הגיעו לשם המייסד והבעלים של מיטב דש, צבי סטפק ורעייתו אלן; רוני פוקס ודרורית ורטהיים, עוה"ד דן שינמן והאמנית דניאלה שינמן ומירי ורן פרסברג, הבעלים של קבוצת ג'נרל בלו.

נאור, יו"ר אלעד ישראל מגורים, היא האדריכלית של הפרויקט הגדול בשכונת בבלי, בו נבנים ארבעה מגדלים שבהם יהיו כ-700 דירות ובמסגרתו גם ניהלה את המאבק מול תושבי עמל ב'. נאור מעורבת בעוד עסקים של אביה. היא מחזיקה ב-20% מהזכיינית "קשת", מניות שנרכשו מבנק לאומי תמורת 6 מיליון דולר.

נאור אמרה בהשקה כי "כמתבקש משם התערוכה, מי שמאחדת את הצילומים כולם - היא פרשנות אנושית ואסתטית של הצלילים והמראות בפארק ירוק השוכן בליבה של העיר השוקקת תל אביב. פרויקט פארק בבלי הקורם עור וגידים בימים אלו ממש, תוכנן כחווית מגורים אחרת ממה שהתרגלנו אליה במרחב העירוני המודרני".

במהלך האירוע, החל לפתע לרדת גשם. נאור לא התבלבלה, והוציאה מחדר צדדי 100 מטריות גדולות לבנות ונתנה לאורחים, ורובם נשארו יבשים.

גל נאור ודרורית ורטהיים / צילום: אביב חופי
 גל נאור ודרורית ורטהיים / צילום: אביב חופי

טמבור לא מתחרה בזאבי

בהתאם הוא אירח את הג'ודוקא בדימוס, אריק זאבי, בכנס לקוחות החברה בהרצליה. הוצגה האסטרטגיה השיווקית של טמבור ל-2016, אבל סביר שאת הנוכחים עניינו דבריו של זאבי.

המלצות עסקיות? הוא דיבר איך לנצח בקרבות של היומיום וסרטיב לא התאפק, התרפק על עברו וסיפר איך בעצמו עסק בתחום ולבסוף בחר בעסקים.

באופן מובן, סרטיב בחר שלא לבחון את יכולותיו מול זאבי והוא ימשיך להתמקד בעסקי הצבעים.

טמבור נמכרה לפני מעט פחות משנתיים על-ידי חברת גרניט של דוד עזריאלי לקוסטו מסינגפור תמורת כחצי מיליארד שקל.

מיליון דולר ללוחמים בעוני

ביום חמישי בערב הוכרזו הזוכים בפרס דן דוד לשנת 2016. בתחום המאבק בעוני, חולק הפרס לשלושה כלכלנים: פרופ' סר אנתוני אטקינסון, פרופ' פרנסואה בורגיניון ופרופ' ג'יימס הקמן. אטקינסון נחשב לחוקר מוביל בתחומי העוני והשוויון והוא מעורב בקביעת המדיניות הציבורית בנושאי שוויון במספר מדינות באירופה. בורגיניון גם חוקר את נושאי העוני והשוויון ומוביל בעולם חשיבה משולבת לנושאי צמיחה כלכלית, שוויון ועוני. הקמן, זוכה פרס נובל לכלכלה, עוסק לאורך השנים בנושא התפתחות הילד בגיל הרך ועבודתו מדגישה את חשיבות החינוך, הטיפוח והדאגה לרווחת הילד.

בתחום מדע הננו זכו שלושה חוקרים שהביאו לפריצות דרך בשנים האחרונות: פרופ' פול אליויסטוס, פרופ' צ'ד מירקין ופרופ' סר ג'ון פנדרי. בתחום ההיסטוריה החברתית זכו בשנה זו מספר שיא של שלוש חוקרות: פרופ' אינגה קלנדינן, פרופ' ארלט פארג' ופרופ' קתרין הול. על הפרס הכריזו יו"ר קרן דן דוד, פרופ' איתמר רבינוביץ' ונשיא אוניברסיטת תל אביב, פרופ' יוסף קלפטר.

הפרס, שניתן זו השנה ה-15, מוענק על שמו של איש העסקים היהודי דן דוד, שנפטר בשנת 2011 ובכל קטגוריה מחולק סכום של כמיליון דולר.

בין המשתתפים באירוע היו אלמנתו של מייסד הפרס דן דוד, גבריאלה דוד ובנו אריאל; יו"ר האוניברסיטה, אמנון דיק; בועז דותן, ממייסדי אמדוקס, ורעייתו ורדה; איש העסקים דב תדמור; גיל וזיו ביילין, חמוטל אנסקי, לוי יצחק, דיויד אסיא ושלמה זיו.

אריאל וגבריאלה דוד / צילום: אביב חופי
 אריאל וגבריאלה דוד / צילום: אביב חופי

מנכ"לית מיילן מאוכזבת מהמועמדים לנשיאות

מנכ"לית חברת התרופות מיילן, הת'ר ברש, מאוכזבת מכל המועמדים לנשיאות ארה"ב, לפחות בכל מה שקשור למדיניות המיסוי שלהם. בראיון ל-CNBC בסוף השבוע אמרה ברש כי עוד לא ראתה מועמד לנשיאות שהציע תוכנית מס שתהפוך את החברות האמריקאיות לתחרותיות מספיק, וישכנע אותה להחזיר את מיילן להירשם שוב כחברה אמריקאית. "אני מאוכזבת שהרטוריקה היא על בריחת חברות ועל כך שזו בעיה של החברות, ולא בעיה של המדינה", אמרה ברש, והוסיפה שהיא מקווה שמי שיישב בבית הלבן אחרי הבחירות, ידון בנושא ברצינות עם החברות.

שורשיה של מיילן, שנסחרת במקביל בנאסד"ק ובת"א, אמנם נטועים בארה"ב, אך מזה כשנה היא רשומה כחברה הולנדית. מיילן ניצלה את האפשרות לרכוש חברה אירופית ולהירשם בעצמה כאירופית לצרכי מס. כך עשו חברות אמריקאיות נוספות, ביניהן לדוגמה פריגו (שגם היא נסחרת בישראל), שרכשה חברה מאירלנד והפכה לאירית בעצמה. המגמה עוררה כעס בארה"ב, ופוליטיקאים, בראשם הנשיא אובמה, יצאו נגד התופעה.

למעשה, ברש אומרת דברים דומים למה שאמר בעבר יו"ר מיילן, רוברט קורי - אדם שידוע כאחד שלא מתבייש לומר בדיוק מה שהוא חושב - אם כי, בניסוח מתון יותר משלו. קורי כתב ב-2014 טור ב-USA Today ובו האשים שפוליטיקאים בוחרים בדרך של רטוריקה משלהבת ושימוש בסיסמאות פשוטות במקום לפתור את הבעיה המהותית. "מיילן היא סיפור הצלחה אמריקאי אמיתי", כתב קורי והוסיף כי למתחרות שלה יש שיעורי מס נמוכים בהרבה, לכן הן יכולות להשקיע יותר בעסקים שלהן.

אגב, הת'ר ברש היא בתו של פוליטיקאי מהמפלגה הדמוקטית, ג'ו מנצ'ין, המשמש כסנטור מטעם מדינת וירג'יניה המערבית.

הת'ר ברש / צילום: רויטרס
 הת'ר ברש / צילום: רויטרס

היו ימים באוטו

ביום חמישי התקיים אירוע השקת הקולקציה של שברולט לשנת 2016. את השברולט קמארו, מכונית הספורט החדשה הציג נהג המירוצים הישראלי הטוב בעולם, אלון דאי, שגם שוקל לקנות אחת כזו.

באירוע נכחו איאן ניקולס, סגן נשיא GM דרום אפריקה; דוד עיני, מנכ"ל UMI יבואנית שברולט; יואב הורביץ, מנכ"ל אוויס ומשנה למנכ"ל UMI; גלית עיני, סמנכ"לית שיווק ומכירות UMI; איתן רכטר, מנכ"ל קרדן ישראל; זיו קורן, מנכ"ל בראובני פרידן; אורי עיני, מנכ"ל משותף באדלר חומסקי& ורשבסקי; איזי שרצקי, נשיא איתוראן; ניר שרצקי, מנכ"ל משותף באיתוראן; ניר גלילי, מנכ"ל סונול; גל אחישי, מנכ"ל איסתא וגם מייק דברו, סגן נשיא GM.

אירועים כאלה מרגשים כמובן קודם כל את מי שזו פרנסתו, ודברו ביטא זאת דרך חוויית האוטו הראשון. "יש כאן מישהו שלא זוכר את האוטו הראשון שלו?" הוא שאל את הקהל וסיפר: "את הרכב שעבר איתי את הרגעים המשמעותיים בחיי, כמו לידת הבן שלי, לא אשכח לעולם. פה נעוץ ההבדל בין מכונית למוצר אחר, מכוניות מעוררות בנו תשוקה".

מייק דברו, איאן ניקולס, יואב הורביץ / צילום: רונן טופלברד
 מייק דברו, איאן ניקולס, יואב הורביץ / צילום: רונן טופלברד