ביהמ"ש: צ'ק פוינט תפעל להפסקת הרעש לבניין מגורים סמוך

חברת צ'ק פוינט הפעילה צ'ילרים קולניים על גג משרדיה, שהביאו לרעש בלתי נסבל בדירותיהם של דיירי מגדלי סנטרל פארק הסמוכים

בניין צ'ק פוינט בביצרון / צילום: תמר מצפי
בניין צ'ק פוינט בביצרון / צילום: תמר מצפי

ניצחון לדיירי מגדלי הסנטרל פארק בשכונת ביצרון: לאחר מערכה משפטית ממושכת שניהלו נגד צ'ק פוינט, תפעל ענקית התוכנה בניהולו של גיל שויד להפסקת הרעש הנגרם מצ'ילרים הפועלים על גג הבניין המרכזי שלה, אשר ממנו בוקע רעש בלתי סביר הנשמע בדירות המגורים של הפרויקט בכל שעות היום והלילה ובכל ימות השנה.

כזכור, שלושה בעלי דירות בפרויקט הממוקם בשדרות ההשכלה 17, בסמוך לבניין צ'ק פוינט, הגישו תביעה נגד החברה בטענה כי מעל גג בניין המשרדים הראשי שלה ברחוב הסוללים, פועלים חמישה צ'ילרים הגורמים לרעש בלתי סביר הנשמע בתוך דירות התובעים במשך 24 שעות.

התובעים טענו באמצעות עו"ד ניר יאיר, כי הם סובלים מדי יום ביומו ובמשך כל שעות היום, מרעש בלתי נסבל הבוקע מהצ'ילרים הפועלים במשך כל שעות היממה, בכל ימות השנה. עוצמת הרעש עזה ביותר ומורגשת גם בתוך דירות התובעים ובחדרי השינה. התובעים אף צירפו חוות דעת מומחה מטעמם הקובע כי עוצמת הרעש חורגת מהעוצמה המותרת בתקנות למניעת מפגעים, ובתקנות למניעת רעש.

נוסף לכך טענו התובעים כי על פי היתר הבנייה שניתן לצ'ק פוינט חלה על החברה להתקין משתיקי קול על הצ'ילרים ולהבטיח שאלו לא ייצרו מטרדי רעש. פעולה שלטענתם צ'ק פוינט לא עשתה מלבד בצ'ילר אחד מבין החמישה. על בסיס זה ביקשו התובעים מבית המשפט להנפיק צו מניעה שיאסור על צ'ק פוינט להמשיך ולהפעיל את הצ'ילרים כאשר הרעש המופק מהם חורג מהמותר.

מנגד טענה צ'ק פוינט כי הרעש הבוקע מהצ'ילרים אינו חורג מהמותר בתקנות, והרעש הבלתי סביר לו טוענים התובעים הוא רעש אשר מקורו בסביבה שכן פרויקט המגורים ממוקם בסמוך לנתיבי איילון, מסילות רכבת ישראל, מוסכים מסעדות ובנייני משרדים נוספים. האזור מוגדר לטענתה חברה כאזור תעשייה המיועד לתעסוקה ומסחר ולא כאזור מגורים. לטענתה גם אם תסגור את הצ'ילרים ימשיכו התובעים להיות חשופים לרעש בלתי סביר שמקורו בסביבה.

עוד טענה צ'ק פוינט כי לאור טענות התובעים היא ביצעה שינויים במטרה להביא לסיום המחלוקות, ובכלל זה התקינה משתקים על פתחי יציאת האוורור של שני צ'ילרים והקימה קיר בצמוד להם כדי למנוע רעש.

מחוות דעת מעודכנת שחיבר המומחה פרופ' גיורא רוזנהויז, שהגישו התובעים, נמצא כי למרות הפעולות שביצעה צ'ק פוינט במטרה להפחית את הרעש, פעולת הצ'ילרים גורמת לרעש חזק מאוד, גבוה בהרבה מדרישות התקנות, המוקרן לתוך חדרי השינה של התובעים הן בשעות היום והן בשעות הלילה.

שלושה מומחים

צ'ק פוינט הגישה חוות דעת מטעמה באמצעות המומחה יורם קדמן שקבע כי חוות הדעת של רוזנהויז שגויה וכי לא ניתן לקבוע שמפלס הרעש מפעילות הצ'ילרים עולה מהמותר בתקנות.

בית המשפט מינה מומחה מטעמו, ד"ר יוסף סוקר, שהגיע למסקנה שפעילות הצ'ילרים גורמת ללא ספק או היסוס לרעש בלתי סביר המהווה רעש מתמשך יום ולילה בשיעור רב גבוה וניכר בשלוש דירות התובעים יום ולילה. המומחה אף הוסיף כי ניתן לטפל במניעת הרעש הבלתי סביר הבוקע מפעילות הצ'ילרים.

שופט בית משפט השלום בתל אביב רחמים כהן קיבל את חוות דעת המומחה מטעם בית המשפט כי ישנה חריגה מהתקנות למניעת רעש.

המומחה הציע פתרונות אפשריים הכרוכים בעלויות משמעותיות וכן בהשלכות על פעילות צ'ק פוינט אשר הצ'ילרים חיוניים לפעילותה. על כן הציעה צ'ק פוינט בשיתוף המומחה פתרונות נוספים שמצא כי מקובלים עליו. בית המשפט קבע כי צ'ק פוינט תפעל בהתאם להוראות המומחה או לכל אמצעי אחר עד ל-14 ביולי. לאחר מכן יקבע המומחה בחוות דעת נוספת האם הושג פיתרון הולם וזאת עד ה-1 בספטמבר. בית המשפט הורה לצ'ק פוינט לממן את חוות דעת המומחה מטעם בית המשפט ואך לשאת בהוצאות משפט ושכר טרחת עו"ד בסך 35 אלף שקל.