כמו בסרט: כך טיפלה המשטרה בחושף השחיתויות רפי רותם

רפי רותם הוחזק 24 שעות אזוק בידיים וברגליים בתא זעיר; לאחר שנאלץ להשתין בתא, הוא "נענש" באזיקת ידיו מאחורי הגב ■ ולמה הוא בכלל נעצר כל-כך הרבה פעמים? בגלל "העלבת עובד ציבור"

רפי רותם / צילום: תמר מצפי
רפי רותם / צילום: תמר מצפי

רפי רותם הוא שם מוכר לכל מי שקורא את העיתונות הכלכלית. על קצה המזלג נזכיר כי רותם, בעברו קצין המודיעין של מחלקת החקירות של מכס-מע"צ, סולק מרשות המסים לאחר שחשף שחיתות, ושנים אחר-כך הוכר על-ידי מבקר המדינה כמי שזכאי להגנה. עד שהוכר על-ידי המבקר נהרסו חייו, ובין היתר הוא התגורר ברחוב, סיפור שהוצג בעבר בהרחבה מעל דפים אלה. בהמשך להכרה הוא מקבל כיום קצבה קטנה מהמדינה וחי בחדרון צנוע.

אבל רפי רותם, כמו רפי רותם, אינו מרפה וממשיך לעצבן את המשטרה, ואולי גם גורמים אחרים, באמירות קשות. המשטרה, מתברר מעדויות בבית המשפט, לא נשארה חייבת, והפעילה נגדו אמצעים ברוטליים וכנראה לא חוקיים.

אישום על העלבות עובדי ציבור

מחלקת התביעות המשטרתית מנהלת נגד רותם הליך פלילי הכולל 19 אישומים של "העלבת עובד ציבור" ואיומים כלפי שורה של אישים במערכות אכיפת החוק - במשטרה, בפרקליטות, ביחידת החקירות של רשות המסים ובצמרת רשות המסים.

כתב האישום הוא בעצם ספיח של הטענות המקורית שהעלו רותם ו"קבוצת ה-15", ולפיהן בכירים ברשות טייחו פרשיות חמורות, כמו הקלות מס פרוטקציונריות לאנשי עסקים ידועים, קשרים מפוקפקים עם משפחות פשע והדלפת שמו של מקור מודיעיני, שנרצח. הטענות הללו מעולם לא הבשילו לכתב אישום, וגם על כך היו לרותם ולחבריו טענות קשות.

לאחר פיטוריו מהרשות, ובמשך שנים, התלונן רותם בכל פורום אפשרי נגד פרקליטים, קציני משטרה ובכירים ברשות המסים, שהיו לתפיסתו מעורבים בפרשה או בטיוחה, ושלח להם הודעות טקסט ופקסים שבהם השתמש בלשון בוטה כמו "אתה מושחת", "מטייח תיקים", "פושע" ו"מקומך בכלא". זה נגמר בכתב אישום שכאמור מתנהל כעת.