האם אחיו של השר כחלון מעורב במינוי יו"ר חדש לרשות ני"ע?

"לילה כלכלי": קובי כחלון - איש צללים בעל מעמד מיוחד בלשכת שר האוצר, בלי מינוי ובלי הסכם ניגוד עניינים שנדרש מבעל תפקיד ציבורי בכיר - נפגש באחרונה עם מועמד פוטנציאלי לתפקיד יו"ר רשות ני"ע

קובי כחלון / צילום: איל יצהר
קובי כחלון / צילום: איל יצהר

בלשכת שר האוצר משה כחלון מתנהל איש צללים בעל מעמד מיוחד, בלי מינוי ובלי הסכם ניגוד עניינים שנדרש מבעל תפקיד ציבורי בכיר. מדובר באחיו הבכור שר השר כחלון - קובי כחלון, שהיה סגן ראש עיריית ירושלים ומומחה בנדל"ן.

בתוכנית "לילה כלכלי" אמש בערוץ 10 דיווחה שרון שפורר כי קובי כחלון נפגש באחרונה עם מועמד פוטנציאלי לתפקיד יו"ר רשות ניירות ערך. בלשכת כחלון אישרו שהיתה פגישה כזו אבל טענו כי המועמד הוא זה שיזם אותה. 

נזכיר, כי יו"ר רשות ני"ע הנוכחי שמואל האוזר אמור לסיים בחודשים הקרובים את תפקידו ברשות ני"ע אבל הצהיר כבר שהוא מעוניין בכהונה נוספת.

ואולם, לפי הדיווח, יו"ר המטה של לשכת כחלון ארז חלפון הפנה לאחרונה מועמד שפנה ללשכת השר כדי להגיש מועמדות לתפקיד בתחום הנדל"ן - לקובי כחלון כדי שיהיה אפשר לקדם את מועמדותו. כך המעורבות של קובי כחלון בענייני לשכת שר האוצר לא חדשה.

ב"לילה כלכלי" מזכירים גם, כי קובי כחלון היה שותף במטה של מפלגת כולנו של אחיו משה, הוא משמש איש סודו של שר האוצר, והיה גם אחד מהמממנים של שכר הלימוד של משה כחלון באוניברסיטת הארווארד.

נזכיר, כי משה כחלון מנוע מלטפל בענייני הגז בשל חברותו עם קובי מימון השולט בישראמקו, וגם קובי כחלון כשהיה סגן ראש עיריית ירושלים נמנע למטפל בנושאים הקשורים למימון. בתוכנית "לילה כלכלי" העלו את האפשרות כי אם אכן בלשכת השר רוצים לקדם יו"ר רשות ני"ע חדש - זה עלול להשפיע כמובן על ענייני קובי מימון.

מלשכת כחלון נמסר, כי "כל ההחלטות שמתקבלות בלשכה מתקבלות אך ורק ע"י השר משה כחלון עצמו ומתוך שיקולים מקצועיים בלבד. כל ניסיון לרמוז על מעורבות גורמים חיצוניים בתהליכים המקצועיים שבמשרד משולל כל יסוד ומנוגד לעובדות".