גלי צה"ל: התוכנית של אראל סג"ל תיכנס למשבצת השידור של "המילה האחרונה" - וזו תעבור לערב

התוכנית הוותיקה תשודר בשש בערב במקום תוכנית הספורט, שתבוטל חשש כי המעבר לשעות הערב יפגע בהיקף ההאזנה ל"המילה האחרונה"

תוכניתו החדשה של אראל סג"ל בגלי צה"ל תעלה לשידור במהלך מארס ותשובץ בשעה 11:00 לפני הצהריים - כך הוחלט לאחר שמפקד גלי צה"ל, ירון דקל, חזר בו מהחלטתו לקצר את התוכנית "מה בוער" של רזי ברקאי, והיא תמשיך להיות משודרת שעתיים מדי יום. עם זאת, התוכנית הוותיקה "המילה האחרונה" תנדוד לשעה 18:00 בערב, ואילו תוכנית הספורט ששודרה עד כה בשיתוף פעולה עם ערוץ הספורט, תבוטל. הפרטים פורסמו לראשונה אתמול באתר "גלובס".

"אמנם עברו עלינו ימים סוערים, אבל אני שמח שבסופם אראל סג"ל יחל לשדר בתחנה תוכנית חדשה ומרכזית, ושרזי ברקאי ממשיך לשדר את תוכניתו", אמר אתמול דקל, כשהודיע על ביטול תוכנית הספורט אותה הגישו מירי נבו מצד ערוץ הספורט ואיש גל"צ עידן קוולר.

אתמול בשעות הערב קיבל דקל את ההחלטה ועדכן בנושא את מגישי "המילה האחרונה", ובהם עירית לינור, רוני בר-און, מנחם הורוביץ, ד"ר יפעת ביטון, דניאל זילברשטיין ומירב בטיטו, ובהמשך גם את ערוץ הספורט.

"אני מאוד מצטערת על זה", אמרה מירי נבו ל"גלובס", "מצד שני מדובר במשהו שצפוי לקרות בעוד חודש וחצי, ואולי דברים עוד ישתנו עד אז. הנה, תראה איך חזרו בהם בעניין רזי ברקאי".

בתחנה הסבירו את המהלך בכך שקיים קושי להציב תחרות אמתית לזירת תוכניות הספורט הוותיקות המשודרות באותה שעה בתחנות רדיו האזורי ובקול ישראל. מבחינה זאת, מאמינים שם, "המילה האחרונה" עשויה לשמש אלטרנטיבה תוכנית.

התזוזה ימינה

"המילה האחרונה" היא תוכנית דיון שבה אמור להתנהל שיח בין דמויות מצדדים שונים של המתרס הפוליטי ותפיסת העולם הדתית. התוכנית משודרת מאז שנת 1998 ברצועה זו, אז ייסדו אותה אורי אורבך ז"ל והזמר גידי גוב יבדל"א.

בהמשך שידרו על המשבצת החילונית-שמאלנית השדרים אברי גלעד ועירית לינור. אלא שברבות השנים, נעה השקפתם של השניים למחוזות הימין השמרני וכנגד התוכנית נשמעו ביקורות משמאל על כי היא אינה מציגה עוד תפיסות עולם מנוגדות. במקביל, מימין ראו בה במה כמעט יחידה בתקשורת הישראלית, שבה מקבלת האידיאולוגיה הימנית ביטוי נרחב.

למורת רוחם של גורמים בימין, שינה לפני כמה חודשים דקל את אופיה של הרצועה וחידש את פאנל מגישיה, כשהוא מרחיב אותו לשלושה בכל תוכנית, במקום שני פאנליסטים. בין היתר לקח חלק ברצועה השר לשעבר יוסי שריד, שהלך לעולמו בדצמבר האחרון, ולמעשה שידר את התוכנית עד יומו האחרון.

גורמים בתחנה הביעו מורת רוח מהמעבר של התוכנית לשעתה החדשה, אחרי קרוב ל-20 שנה בשעות הבוקר. על-פי אותם גורמים, מדובר בשעה מרוחקת משעות הפריים טיים הנהוגות ברדיו, והדבר עשוי לפגוע משמעותית ביוקרה שלה ובהיקף ההאזנה לה.