הטיפ היומי: ענקית השבבים הזו מתומחרת בחסר

באופנהיימר בחרו להפנות זרקור למניית Infineon הגרמנית ומעריכים כי ברמות התמחור הנוכחיות, פרופיל הסיכון/סיכוי הוא בהחלט אטרקטיבי

Infi:neon/ צילום: בלומברג
Infi:neon/ צילום: בלומברג

יצרנית השבבים Infineon  נסחרת בבורסה הגרמנית (סימול: IFX:GR) לפי שווי של 12.5 מיליארד אירו. אינפיניון היא חברת השבבים השנייה בגודלה באירופה, והעשירית בעולם במונחי מכירות, והיא פעילה באמצעות 4 חטיבות: שבבים לכלי רכב; PMM - שבבים למטענים, שנאים, ספקי כוח וכדומה; שבבים למכשירים תעשייתיים; ו-CCS - שבבים לכרטיסי אשראי, כרטיסי סים, דרכונים ועוד.

לאחרונה פרסמה החברה את דוחות הרבעון הפיסקאלי הראשון של 2016. ההכנסות צמחו ב-38% ביחס לרבעון המקביל, ל-1.56 מיליארד אירו, מעל הצפי. ביחס לרבעון הקודם ההכנסות ירדו ב-3%, בעוד שהחברה ציפתה לירידה של 6%. חשוב לציין שהצמיחה במכירות אינה כולה אורגנית, וקשורה גם לרכישת International Rectifier האמריקאית. הרווח הנקי למניה, בניכוי סעיפים חד-פעמיים, הסתכם ב-0.17 אירו, כ-20% מעל לצפי.

כל החטיבות, להוציא חטיבת הרכב (ששמרה על יציבות), רשמו ירידה רבעונית במכירות. נוסף על כך, כל החטיבות רשמו ירידה משמעותית בשיעורי הרווחיות התפעולית. מבחינת הנהלת החברה, ההסבר לכך הוא בעיקר עונתי. מנגד, בהשוואה לרבעון המקביל, כל החטיבות רשמו צמיחה דו-ספרתית גבוהה בהכנסות, גם בזכות הרכישה. לחברה כ-2 מיליארד אירו במזומן, לעומת כ-1.8 מיליארד אירו חוב.

ברבעון הבא, אינפיניון צופה צמיחה של 1%-5% במכירות ומרווח תפעולי של 13%. ברמה השנתית, אין שינוי בתחזיות, והן צפויות לצמוח ב-11%-15%. המרווח הגולמי צפוי להשתפר מעט, והמרווח התפעולי צפוי להיות כ-16%. המניה נסחרת במכפיל רווח של 15 ל-2016 ושל 13.5 ל-2017, דיסקאונט של 10%-20% בהשוואה לחברות דומות, למרות שתחזיות הצמיחה גבוהות מהממוצע הענפי.

בשורה התחתונה, תחזית המרווח התפעולי לרבעון השני ככל הנראה מעוררת חשש בשוק שהחברה לא תעמוד ביעד הרווחיות השאפתני שלה ל-2016 (כ-16%). אנחנו ממשיכים להאמין שאינפיניון היא שחקנית מרכזית בתחומים אטרקטיביים במיוחד בשוק השבבים, ושהיא מתומחרת בחסר בהשוואה לחברות בענף. אף שאיננו שוללים תרחיש שבו החברה תיאלץ להוריד את התחזיות ל-2016, אנחנו חושבים שברמות התמחור הנוכחיות, פרופיל הסיכון/סיכוי הוא בהחלט אטרקטיבי.

■ ניר חצב, אופנהיימר. הגורמים בכתבה עשויים להשקיע בניירות ערך ו/או מכשירים, לרבות אלה שהוזכרו בה. האמור אינו מהווה ייעוץ או שיווק השקעות, המתחשב בנתונים ובצרכים המיוחדים של כל אדם.