כלכלני לאומי: להגדיל מעט את החשיפה המנייתית בישראל

לאומי בסקירה השבועית: "אנו ממליצים לשמור על מח"מ בינוני-קצר בתיקי ההשקעות, תוך מתן עדיפות לאג"ח קונצרני על אג"ח ממשלתי בחו"ל" ■ אגוד:  "האפיק המנייתי צפוי להניב תשואה עודפת לאורך זמן, אם כי התנודתיות הגבוהה צפויה להימשך השנה"

בורסת תל אביב / צילום: תמר מצפי
בורסת תל אביב / צילום: תמר מצפי

הסיכונים לכלכלה הגלובלית נותרו בעינם. מבין מכלול הגורמים המעיבים בנקודת הזמן הנוכחית על שוקי ההון, הסיכון של התפתחויות שליליות בכלכלה הסינית עדיין נראה כמהותי ביותר. הירידה החדה במחירי האנרגיה בשנתיים האחרונות, והזעזועים שירידה זו גורמת הן ברמת הפירמות והן ברמת המדינות, צפויים אף הם להמשיך ולהעיב על השווקים בעתיד הנראה לעין. כך מציינים כלכלני בנק לאומי בסקירתם השבועית על שוקי ההון.

מחירי האג"ח הממשלתי בעולם רשמו השבוע ירידות, במקביל לרגיעה בשוק. גם לאחר מהלך זה, מחירי אגרות אלו נמצאים עדיין ברמה גבוהה מאוד. "אנו ממליצים לשמור על מח"מ בינוני-קצר בתיקי ההשקעות, תוך מתן עדיפות לאג"ח קונצרני על אג"ח ממשלתי בחו"ל", אומרים בלאומי.

בנוגע לישראל ממליצים כלכלני לאומי להגדיל מעט את החשיפה המנייתית בישראל, "לאור הערכה שקצב צמיחה חיובי (גם אם מתון) במהלך שנת 2016, והרכב הצמיחה, יתמכו בשיפור מתון ברווחיות הפירמות. הגדלה זו מושפעת גם מהשיפור בתמחור השוק לאחר הירידות החדות בחודשים האחרונים". עם זאת, לא מדובר על הגדלה מהותית בסך החשיפה המנייתית בתיקים, וזו מוסיפה להיות חשיפה "בינונית". 

בתוך כך, בלאומי ממליצים שלא לשנות את היקף החשיפה באפיק מניות חו"ל.
"קיימת חשיבות גבוהה למתן דגש על איזונים נכונים בין נכסי סיכון (מניות, סחורות, אג"ח קונצרני) לבין רכיבי הנזילות והאג"ח הממשלתי המהווים "כרית ביטחון" בתיק ההשקעות, לצורך שמירה על רמת סיכון סבירה בתיק. גם חשיפה מטבעית בדגש על הדולר עשויה לתרום להקטנת הסיכון".

עוד הם ממליצים על חשיפה מט"חית בתיק ההשקעות באמצעות אחזקות באפיק המנייתי והקונצרני בחו"ל ללא גידור החשיפה המטבעית. יחד עם זאת, "בטווח הקצר, השקל עשוי לרשום תיסוף במידה ותחול רגיעה נוספת בשוקי ההון".

כלכלני בנק אגוד ממשיכים להעריך השבוע כי "האפיק המנייתי צפוי להניב תשואה עודפת לאורך זמן, אם כי התנודתיות הגבוהה צפויה להימשך השנה. אנו ממשיכים להמליץ על חלוקה באפיק המנייתי של 60% חו"ל ו-40% לישראל. מבחינת החשיפה הכללית למניות אנו ממליצים על חשיפה של 18% בתיק מייצג ו-32% בתיק הספקולטיבי. בהתייחס לחשיפה הגיאוגרפית באפיק המנייתי אנו ממליצים על חשיפה של 58% לארה"ב ו-23% לאירופה, אנו ממשיכים בהמלצתנו להיחשף לדולר באמצעות האפיק המנייתי".

ביחס לשוק האג"ח מציינים באגוד כי "ישנה עדיפות לאפיק הצמוד על פני השקלי בשנה הקרובה , בשל המשך פער חיובי בין הערכותינו לבין האינפלציה הגלומה מן השוק ל-12 חודשים הקרובים, בחלוקה של 60% צמוד 40% שקלי הן באג"ח הממשלתי והן באג"ח הקונצרני".