מנכ"ל דניה סיבוס נחקר ברשות ההגבלים בחשד לתיאום מחירים

החקירה נוגעת לחשדות כי מכרזי תשתית ורכש בעיריית שוהם הוטו שלא כדין ■ אפריקה לא דיווחה על החקירה כי "גורמי החקירה ביקשו" ■ דניה סיבוס: גינזבורג מסר מידע מלא ומפורט ולאחר מכן שב להמשך עבודתו

רונן גינזבורג  מנכ``ל  דניה סיבוס / צלם:  תמר מצפי
רונן גינזבורג מנכ``ל דניה סיבוס / צלם: תמר מצפי

רונן גינזבורג, מנכ"ל חברת דניה סיבוס מקבוצת אפריקה ישראל של לב לבייב, נחקר ברשות ההגבלים העסקיים בחשד לתיאום מחירים במכרזי בנייה. החקירה נוגעת לחשדות של הרשות כי מכרזי תשתית ורכש בעיריית שוהם הוטו שלא כדין. 

החקירה של גינזבורג נערכה כבר ב-9 בפברואר, אך אפריקה ישראל דיווחה רק ביום חמישי האחרון על העניין - ובדיווח לא הזכירה את חקירת המנכ"ל של החברה-הבת, אלא רק את העובדה שחוקרי רשות ההגבלים פשטו על משרדי דניה סיבוס.

אפריקה טענה כי גורמי החקירה אמרו לה שלא לפרסם את החקירה, וכי "דוח זה מפורסם בהמשך לבירור ראשוני שערכה החברה מול גורמי החקירה בדבר אפשרות פרסומו". יצוין כי מרשות ההגבלים נמסר כי לא הייתה שום הנחיה שלא לדווח בעניין החקירה לבורסה.

בדיווח אפריקה מסרה כי "הובא לידיעתה שמתנהלת חקירה של רשות ההגבלים העסקיים ביחס לדניה סיבוס, במסגרתה נאספו ממשרדי חברת-הבת מסמכים, וכן נחקרו מספר מנהלים ועובדים (שאינם נושאי משרה בחברה)". 

מדניה סיבוס נמסר היום (א') ל"גלובס" כי "מנכ"ל דניה סיבוס, רונן גינזבורג, הוזמן למשרדי הרשות להגבלים עסקיים כדי להשיב למספר שאלות, והתבקש שלא לשוחח על כך על-מנת לשמור על הליך חקירה תקין. גינזבורג מסר מידע מלא ומפורט, ולאחר מכן שב להמשך עבודתו".

מאפריקה ישראל נמסר: "דוח זה מפורסם בהמשך לבירור ראשוני שערכה החברה מול גורמי החקירה בדבר אפשרות פרסומו. עדכונים נוספים בנושא יפורסמו על-ידי החברה בתיאום עם גורמי החקירה".