סירוס בגיליוטינה ציבורית

פרשיות המין הסדרתיות מחייבות חשיבה מחדש של המגדר הזכרי ההטרוסקסואלי בישראל

"את תעשי סרט עם איבגי, פעם בשנה" ("רנה", אריאל הורוביץ)

מדובר בהליך תבניתי חוזר המשמש צרכים של התערטלות-מציצנות, חיסול חשבונות במגזר הידועני וטיהור דורי ומגדרי. הבכיר התורן, שהסתבך ואובחן כ"מטרידן מיני סדרתי", מסווג מיד כמי ששייך לדור שזמנו עבר ולמגדר חשוד מראש. מתוך כך הוא מודח ומובל באי-כבוד אל כיכרות העיר והפייס, שבהן נגזר עליו (במקרים הקשים) לעבור הליך סירוס בגיליוטינה ציבורית.

פרשיות המין הסדרתיות מחייבות חשיבה מחדש של המגדר הזכרי ההטרוסקסואלי בישראל, שהגיע זמנו לנסות להגיב יצירתית על עשורי חשיבה פמיניסטית מקבילה, ועד עכשיו נראה כי עודו שרוי בסטגנציה פרי פיגור ושיתוק מוחין מתקדם.

מדובר במגדר המצוי ככל הנראה בקיבעון של נחשלות מנטלית מהסוג הכרוני. אחרת יקשה להבין כיצד בתום עשורים של מהפכה פמיניסטית מיליטנטית למדי, עודו מתקשה לערוך חשבון-נפש מתבקש, להיפרד מדפוסי התנהגות מרוטים של המחזר הכפייתי ולנסח מחדש את זהותו ואת ההגנות העתידיות לשארית זכויותיו המתדלדלות.

ביחס לעבר, המגדר הזה, הנגזר פה לשורה אינסופית של מטלות משעבדות, לצד תגמולים נואלים, צריך להשליך לסלסלת המיחזור את תדמית המאצ'ו ואת מעשי הטרדנות שאפיינו את טיפוס החרמן הבלתי נלאה. אולם דומה כי במקביל הגיעה העת לחשיבה מגדרית זכרית מודעת לעצמה - לזהותה ולזכויותיה, שתבקש להתנער מהניסיונות לסמן את כל חברי הקבוצה כאנסים בכוח, וכטעוני סירוס כימי דחוף. מצב שבו מערכות אתיקה וחקיקה נלווית מתייחסות לקבוצת זהות שלמה כמורשעת אפריורית - מתוך טיהור מוחלט של הקבוצות האחרות - מועד לפורענויות של עוול ועלילות-שווא. לא ייתכן שכל זכר יהא חשוד מראש באונס מתוקף השתייכותו המגדרית, ויתבקש מתוך כך להוכיח כי אין לו אחות, וכי גם לא משך בזדון בצמותיה של הקטינה ניצה בגן-חובה.

כשם שכיכרות הפייס אינן המדיום הראוי לטקסי החרמה-עריפה-סקילה וסירוס, כך ספק רב למען האמת אם המערכת המשפטית, שראשיתה חקירה משטרתית וסיומה כליאה במתקני השב"ס, היא בעלת הזכויות הבלעדיות על מכונת האמת שתבדוק אם הנאשם אכן חיכך את איבר מינו באחוריה של המתלוננת המבקשת לשמור על עילום שמה.

כי הנה מותר להטיל ספק ולהעלות את הקושיה המתבקשת - האם ערכת המינוחים הארמיים המשמשת את מערכת השיפוט הגבוהה באנפוף יקי מסוים, אוצרת את המחוג המדויק לבדיקת אמיתות רומנטיות-סקסואליות ("כבודה תראה בבקשה לבית המשפט את התנוחה שבה מצאה עצמה שרויה במחיצה אחת ובהתייחדות אינטימית עם הנאשם").