ריצ'רד ברנסון חשף חללית נוסעים חדשה: "זה טוב מלהיות אמיתי"

המיליארדר במהלך הצגת החללית: "כשראיתי אותה בפעם הראשונה, מיד חשתי מחנק בגרוני"

ריצ'רד ברנסון והחללית החדשה / צילום: רויטרס
ריצ'רד ברנסון והחללית החדשה / צילום: רויטרס

מיזם וירג'ין גלקטיק של ריצ'רד ברנסון חשף חללית נוסעים חדשה שלשום (ו'), כמעט 16 חודשים לאחר התאונה הקטלנית שהרסה את החללית-האחות במהלך טיסת מבחן מעל מדבר מוהאבי בקליפורניה.

השקת החללית החדשה והנוצצת, ששמה "ספינת החלל 'אחדות' של וירג'ין", מסמנת את כניסתו המחודשת של ברנסון למרוץ בין יזמים מיליארדרים, שעושים מאמצים קדחתניים לפתח כלי רכב חללי שיוכל לאפשר גיחות קצרות לחלל.

"זה כמעט טוב מכדי להיות אמיתי", אמר ברנסון במהלך הטקס בנמל התעופה והחלל של מוהאבי, 160 ק"מ צפונית ללוס אנג'לס. "כשראיתי אותה בפעם הראשונה, מיד חשתי מחנק בגרוני ועיניי התמלאו דמעות".

החללית הושקה באמצעות ניפוץ בקבוק חלב בידי נכדתו בת השנה של ברנסון. הזנב מעוטר בדיוקן כחול של עינו המתבוננת של הפיזיקאי הבריטי הנודע סטיבן הוקינג.

ברנסון כבר הציע טיסה לחלל להוקינג, המרותק לכיסא גלגלים וסובל מהמחלה הניוונית הקשה ALS. היה זה הוקינג שהציע לקרוא לחללית "אחדות".

"תמיד חלמתי על טיסה לחלל, אבל במשך הרבה שנים חשבתי שזה היה רק חלום", אמר הוקינג בהודעה מוקלטת שהושמעה בנמל החלל. "אם אהיה מסוגל לטוס, ואם ריצ'רד יסכים לקחת אותי, אני אהיה גאה לטוס בחללית".

בהופעתה החיצונית זהה החללית "אחדות" כמעט לחלוטין לחללית שאבדה ב-31 באוקטובר 2014. התאונה יוחסה לטעות אנוש של הטייס ולרשלנות מצדה של החטיבה שבנתה את החללית שנקראה "ספינת-חלל-שתיים".

כשהתרחשה התאונה, היתה זרוע הייצור של וירג'ין גלקטיק בעיצומה של בניית היורשת של "ספינת-חלל-שתיים". החללית, שמוטסת בידי שני טייסים והמסוגלת להסיע שישה נוסעים, עוצבה באופן שמאפשר לה להגיע לגובה של 100 ק"מ מעל כדור הארץ. קרוב ל-700 אנשים כבר הזמינו כרטיסי טיסה במחיר של 250 אלף דולר לכרטיס.