מרצה בבית ברל: "לתלות את שופטי בג"ץ כמו אחרוני הפושעים"

ד"ר ענת רימון אור: "בבוא היום יעמדו שופטי העליון לדין על אשמת בגידה בדרגה החמורה ביותר... נגד האנושות, על כל הזוועות שהם עזרו לעולל לפלסטינים, על עיוותי הדין שחוללו לישראלים ועל הטיית הדין לטובת עושקי משאבי הטבע"

מרצה במכללת בית ברל עוררה סערה לאחר שפרסמה פוסט בדף הפייסבוק שלה, ובו כתבה: "בבוא היום יעמדו שופטי בית המשפט העליון לדין על אשמת בגידה בדרגה החמורה ביותר. תקוותי שייתלו כמו אחרוני הפושעים נגד האנושות, על כל הזוועות שהם עזרו לעולל לפלסטינים, על עיוותי הדין שחוללו לישראלים ועל הטיית הדין לטובת עושקי משאבי הטבע".

ד"ר ענת רימון אור, מרצה לפילוסופיה של החינוך ולסוציולוגיה של החינוך במדרשה לאומנות במכללה האקדמית בית ברל, פרסמה את הסטטוס בתגובה לפסיקת בג"ץ בעניינו של העציר המינהלי מוחמד אל-קיק, ששובת רעב זה 90 ימים בדרישה לשחררו או להעמידו לדין.

בשיחה עם וואלה! NEWS טענה רימון אור: "מה שהם עשו בפרשת אל-קיק זו בגידה בכל מה שקוראים לו משפט תקין. זו ממש בגידה בדמוקרטיה. על זה הם יצטרכו לתת את הדין".

הסטטוס בפייסבוק / צילום: צילום מסך
 הסטטוס בפייסבוק / צילום: צילום מסך

הסטטוס פורסם ביום שישי, בצירוף קישור לכתבה בנושא הדיון בבג"ץ בעתירות נגד מתווה הגז, שאליו הגיע ראש הממשלה בנימין נתניהו. הבוקר (ב') שיתף ראש מועצת יש"ע לשעבר, דני דיין, את הסטטוס שכתבה בחשבון הטוויטר שלו, והוסיף: "והיום בפינתנו 'כי רק הימין מסית' נארח את ד"ר ענת רימון אור, מרצה לפילוסופיה של החינוך".

"זה אני כתבתי, ואני התייחסתי לפסק הדין שאמר שלא ישחררו את אל-קיק, בטענה שאם יצטרכו לעצור אותו שוב, זה יסכן את חיילי צה"ל שיצטרכו להיכנס לרמאללה", הסבירה רימון אור. "זה דבר שמנוגד למשפט התקין. שופטים צריכים לשפוט לפי כללי המשפט והצדק. במדינת חוק לא עוצרים בן אדם בהתאם למחיר שיהיה לעצור אותו שוב. זו ממש בגידה חמורה ביותר בערכי הדמוקרטיה". לדבריה, "גם הקולגות שלי היו צריכים להגיד את מה שאמרתי".

בנוגע להתבטאותה נגד השופטים, הסבירה המרצה: "זה לא מה שאני מקווה, אלא מה שעלול לקרות להם בשעה שתסור הרוח הרעה ששוררת על המדינה עכשיו. התקווה שלי לא שמישהו ימות או ייתלה, אלא שיחזור השיח הרציונלי על מה זה בכלל מערכת משפט, ולפי אילו כללים היא אמורה להתנהל. זה לא רק בעניין אל-קיק, זה בעוד עניינים".

ברמה האישית, רימון אור הוסיפה כי היא חוששת מהתגובות לדעותיה. "לא אגיד לך שאני לא מפחדת, אבל החלטתי להתגבר על הפחד, כי הפחד משתק את כולם, גם את הקולגות שלי שהיו צריכים להגיד את מה שאמרתי", ציינה. "צרוך לקום ולהגיד - מה שהשופטים עושים זו בגידה בכל היקר".

טרם נמסרה תגובתה של המכללה האקדמית בית ברל.