הצרכן הישראלי יקבל SMS לפני סיום מבצעים

התיקון לחוק הגנת הצרכן, שאושר היום בוועדת הכלכלה לקריאה שנייה ושלישית, ייכנס לתוקף בעוד כ-3 חודשים

לקוח סלולר לקוחות נייד / צלם: שאטרסטוק
לקוח סלולר לקוחות נייד / צלם: שאטרסטוק

בקרוב: צרכנים יקבלו מסרון (SMS) המודיע על סיום עסקה 21 ימים לפני המועד. מדובר במצב שהוא כל-כך מתבקש, עד שמביך שהמחוקק נדרש אליו. כיום החברות פוטרות תלונות צרכנים שלא הבחינו בסיום מבצע ובזינוק בתעריפים שהם משלמים, בכך שהערה על סיום המבצע הסתתרה לה בחשבונית החודשית.

כעת מסתמן שפחות ופחות צרכנים ישלמו תעריפים יקרים סתם כך, רק משום שלא זכרו לעדכן את התוכנית עליה הם חתומים. מחלוקות מעין אלה נפוצות בעיקר בהתקשרויות עם חברות הסלולר והתקשורת, אשר מבצעי ההצטרפות אליהן מוגבלים בזמן - 6 חודשים עד שנה.

התיקון לחוק הגנת הצרכן, שאושר היום (ב') בוועדת הכלכלה של הכנסת לקריאה שנייה ושלישית, ייכנס לתוקף בעוד כ-3 חודשים ויחול גם על עסקאות קיימות שמועד סיומן הוא לפחות 21 ימים אחרי כניסת החוק לתוקף.

ההצעה של ח"כ מירב בן-ארי וחברי כנסת נוספים תחייב בעלי עסקים לשלוח לצרכן מסרון 21 ימים לפני סיום עסקה לתקופה קצובה. במקרים בהם מועד המשלוח נופל על שבת או על חג - ההודעה תישלח יום לאחר מכן. עוד נקבע כי צרכנים שלא יכולים לקבל מסרון, יקבלו מענה לסוגיה זו באמצעות הודעה בולטת בחשבונית.

כבר כיום מחויבות החברות לשלוח הודעה על סיום העסקה בחשבונית, אולם בהתאם לדרישת יו"ר ועדת הכלכלה ח"כ איתן כבל בהכנת ההצעה לקריאה הראשונה, נקבע כי ההודעה בחשבונית תהיה בהבלטה מיוחדת ובאותיות ברורות וקריאות.

התיקון אושר פה-אחד בתמיכת היו"ר כבל.