ראובן קרופיק מקבל ג'וב חדש, אבי ניסנקורן מבקר בפלאפון

וגם: רשת ביתילי, מקבוצת איתני-פישמן עיצובים, פתחה חנות קונספט במתחם "דיזיין פלוס" בבאר-שבע, בהובלת נציגים מהמשפחות שמחזיקות בשליטה - אביב איתני ואייל פישמן

הג'וב החדש של קרופיק: דירקטור בבנק הפועלים

מנכ"ל כת"ב לשעבר, ראובן קרופיק, מכהן עדיין כיו"ר גמידה סל וגם כדירקטור ביקבי רקנאטי

שחקן רכש חדש לבנק הפועלים - ראובן קרופיק, מי ששימש במשך 12 שנה כמנכ"ל חברת אחזקות בתחום הביומד כת"ב, ישמש כדירקטור בבנק. קרופיק בן ה-64 מצטרף לבנק הפועלים כשהוא נושא במספר תפקידים אחרים - יו"ר גמידה סל (חברה מהפורטפוליו של כת"ב) וכן דירקטור ביקבי רקנאטי ובחברת NIK.

לאורך השנים שימש קרופיק כיו"ר של עוד חברות בהן השקיעה כת"ב, כמו מדיווינד (תפקיד אותו עזב בדצמבר 2015), די-פארם, ביוקנסל ואנדרומדה. קרופיק גם היה חבר בוועדת ההשקעות בשתי קרנות, אנטומיה טכנולוגיה רפואית בע"מ 1 ו-2 - קרנות בניהול כת"ב ובשותפות עם חברות הביטוח מגדל והראל.

במסגרת התפקיד החדש לא נמסר מה יהיה שכרו, אלא רק שיהיה לפי המקובל בבנק בנוגע לשכר דירקטורים.

טרם הצטרפותו של קרופיק היו בדירקטוריון בנק הפועלים 13 חברים, ובראשו עומד יאיר סרוסי.

ביולי 2015 עזב קרופיק את ניהול כת"ב, תוך שהוא מדבר על צורך ב"חילוף משמרות". תחת ניהולו, במשך מספר שנים סביב 2010 רשמה כת"ב סדרה חריגה של הצלחות בניסויים קליניים מתקדמים, אולם בשנים האחרונות חזרה לסטטיסטיקה אופיינית יותר לתחום - חלק ממאמציה הצליחו אך הרוב פחות. במקביל עברה החברה בתקופה זו דרמות לא פשוטות שכללו החלפת בעלות, סיום מפתיע של מספר הסכמים אסטרטגיים, האשמה פומבית של חברה-בת בזיוף תוצאות ניסויים קליניים ועוד.

ראובן קרופיק מנכ
 ראובן קרופיק מנכ

איתני נוחת, פישמן הבן מתרחב

וגם: איפה אביב איתני ימשיך לטוס?

רשת ביתילי, מקבוצת איתני-פישמן עיצובים (EFD), פתחה בסוף השבוע חנות קונספט במתחם "דיזיין פלוס" בבאר-שבע בהשקעה של כ-2 מיליון שקל, בהובלת נציגים מהמשפחות שמחזיקות בשליטה - אביב איתני, מנכ"ל ביתילי, ואייל פישמן, חבר דירקטוריון של קבוצת א.פ עיצובים.

הסניף החדש, בעיצוב של יובל סמואלוב, מתפרש על פני שטח של 1,200 מ"ר, ויופעלו בו בסמיכות החנויות ביתילי וכרמל Floor Design.

בהזדמנות זו סיפר איתני על פרישתו לאחר 33 שנה מפעילות מבצעית כטייס בחיל האוויר. הוא עוד לא מקורקע סופית. עתה ימשיך איתני כמדריך טיסה בחצרים. פישמן גילה מצידו כי הוא מתכנן בקרוב לפתוח עוד 4 סניפים של טויס אר אס.

קבוצת איתני-פישמן עיצובים (EFD) נמצא בבעלות קבוצת פישמן ואיתני גרופ. תחת א.פ עיצובים פועלות ביתילי ו-URBAN IDdesign. קבוצת איתני מחזיקה בין היתר בביתילי, איי די דיזיין, אורבן, כרמל ביזנס וכרמל שטיחים. עופר איתני, אחיו של אביב, הוא יו"ר איתני גרופ.

* אליעזר פישמן הוא בעל השליטה ב"גלובס".

איל פישמן אביב איתני ואביו חיים סמואלוב וענת מניפז / צילום: מיכה בנו
 איל פישמן אביב איתני ואביו חיים סמואלוב וענת מניפז / צילום: מיכה בנו

האוכל בינלאומי, היין ישראלי

אל-על רוצה כנראה להתחיל את המסע שלנו לחו"ל כבר עם העלייה למטוס, לפחות מבחינה קולינרית. חברת התעופה עדכנה את המנות הבשריות שהיא מציעה במחלקת העסקים, כאשר הקונספט החדש מפי השף שלה, שגב משה, כולל לדבריו, "יצירת מספר סגנונות שונים של טעמים אשר יתחלפו במהלך השנה, כאשר כל סגנון יאופיין באלמנטים המותאמים אליו, כגון: צפון אפריקאי, איטלקי, אסייתי, יווני, וצרפתי".

בתפריט היינות החברה בניהולו של דוד מימון בחרה 24 יינות מתוך 200 שהוצעו לה מ-40 יקבים בארץ. למה רק כחול-לבן? כנראה גם בגלל האיכות של היקבים המקומיים, שזוכים להערכה גוברת בעולם, וגם בשל סוגיית הכשרות.

סוף למיתוס "כרס הבירה"?

בירה זה משמין. כולנו יודעים זאת. הרי מי ששותה ממנה הרבה, תהיה לו "כרס בירה". יש מי שחשוב לו לנפץ את התיאוריה הזו, למשל אם הוא המנכ"ל המקומי של קרלסברג, הראל חייקין. יחד עם יגאל בראון, מנכ"ל "הבצפר", הם השיקו לפני יומיים את תערוכת הסיום של מסלולי הלימוד ארט-דיירקשן ותכנון אסטרטגי בנושא שבירת המיתוסים בעולם הבירה, כאשר במרכז התערוכה עמד ניפוץ מיתוס "כרס הבירה" המפורסם. זאת למרות שבפועל ב-100 מ"ל של בירה יש את אותה כמות קלוריות כמו בכוס מיץ תפוזים סחוט ונמוכה יותר בהשוואה למשקאות אלכוהוליים אחרים.

בראון סיכם: "אני מרגיש שהשמנתי, אבל רק מנחת. מגיע לסטודנטים כל הכבוד על התוצרים".

עוד היו שם: רינת רוטקובסקי, מנהלת השיווק בטובורג; אמיר גיא, מנכ"ל משותף באדלר-חומסקי ויו"ר איגוד חברות הפרסום; ויזהר אפרתי, סמנכ"ל שיווק בקרלסברג ישראל.

בראון אפרתי וחייקין / צילום:אדווה רז
 בראון אפרתי וחייקין / צילום:אדווה רז

נמצא המשאב שחשוב מהגז?

כיצד הסייבר מאיים על משרתם של מנכ"לים, ובמה התעניין גיל שרון?

המסלול האקדמי במכללה למינהל אירח השבוע שורת בכירים במשק במסגרת אירוע שעסק בתוקפים משמעותיים בעידן הסייבר.

ד"ר יניב הראל, מנכ"ל קבוצת פתרונות הסייבר של EMC, שזכה בפרס ביטחון ישראל, אמר: "החשיבה הסייברית מקבילה לקומנדו. לסייבר היום השפעה ניכרת על פעילות החברה. לא מספיק לוודא שהחברה עצמה מוגנת, חשוב לוודא שהשותפים העסקיים שלה מוגנים גם הם".

לדבריו, "מנכ"ל שלא מתייחס לאיומי הסייבר, הופך לפגיע וסביר להניח שיאבד את משרתו. ראו מה קרה בחברת סוני. בתקיפתה, צפון קוריאה העבירה מסר לעולם שחדר היטב. לא בטוח שחברות מסחריות יסכימו לקחת סיכונים כאלה בעתיד".

נדב צפריר, לשעבר מפקד יחידת 8200 ומייסד חברת הסייבר TEAM8, אמר: "לישראל יש יתרון תחרותי בתחום. גיוס החובה של צעירים מוכשרים מביא לכך שהם נזרקים למים העמוקים בשלב שמקביליהם בעולם רק מתחילים ללמוד. הצעירים האלה הם המשאב החשוב ביותר של ישראל, הרבה יותר מהגז".

היו שם כמה יזמי סייבר מצליחים, למשל מיכאל דולינסקי, שהמיזם שלו, Equivio, נמכר באחרונה למיקרוסופט ב-200 מיליון דולר, לאחר השקעה של חצי מיליון דולר בלבד.

והיה שם גם אחד, גיל שרון, לשעבר מנכ"ל פלאפון, ולרגע כמעט מנכ"ל דסק"ש. הוא הגיע בהזמנת חברו, הרצל עוזר, יו"ר חבר הנאמנים החדש, והתעניין מאוד ב-Equivio, המיזם שנמכר למיקרוסופט.

צפריר והראל / צילום:עידן גרוס
 צפריר והראל / צילום:עידן גרוס

זמן לסולחה

אחרי ההתאגדות וגרירת הרכבים: ניסנקורן ביקר בפלאפון

ההסתדרות וחברת פלאפון ידעו עימותים גדולים בשנים האחרונות, סביב תוכנית פיטורים וניסיון העובדים להתאגד. בשיאו של העימות, במהלך סכסוך העבודה שהכריזו העובדים, גילו אלה שהשתתפו בשביתה כי בשעות הלילה נלקחו כלי הרכב הצמודים שלהם. בינואר 2013, על רקע הסכסוך בפלאפון, קבע בית הדין הארצי לעבודה הלכה עקרונית שלפיה למעסיק אסור להביע עמדה בעניין התאגדות ראשונית של עובדיו בכל צורה שהיא - פסק דין שזכה בהמשך לגיבוי מבית המשפט העליון.

זה הרקע לביקור ביום חמישי האחרון של יו"ר ההסתדרות, אבי ניסנקורן, במשרדי החברה בגבעתיים, בהזמנת ברק לוי, יו"ר ועד העובדים בפלאפון. ניסנקורן נפגש גם עם מנכ"ל החברה, רן גוראון, ואמר כי הוא שמח לגלות רוח חדשה הפועמת בפירמה בכל הנוגע ליחסים בין הוועד להנהלה, אחרי שנים של חוסר הידברות ומתחים בין הצדדים.

בסוף הסיור עובד מחלקת ההנדסה, דני ואזנה, נתן לניסנקורן את ספרו "מהפכה וצדק" שפורסם לאחרונה ומגולל את סיפור ההתאגדות של עובדי פלאפון. ניסנקורן אמר לואזנה כי הוא שמח לגלות שבחברת פלאפון יש גם סופרים מוכשרים, ולא רק עובדים טובים.