הפתרון של דונלד טראמפ לטרור: "קליע עם דם חזיר"

דונלד טרמאפ הסתבך רק בשבוע שעבר עם הכס הקדוש, והיום כבר מתפרסמת אמירה אחרת ושנויה במחלוקת מצד המתמודד הרפובליקני ■ בכנס מול תומכיו סיפר טראמפ על גנרל אמריקאי שנלחם בטרור האסלאמי בעזרת הוצאה המונית להורג של מחבלים בעזרת קליעים שנטבלו בדם חזיר

דונלד טראמפ / צילום: בלומברג
דונלד טראמפ / צילום: בלומברג

בכנס תומכים שנערך בסוף השבוע בדרום קרוליינה, סיפק המתמודד הרפובליקני דונלד טראמפ אמירה נוספת שכלל הנראה תצית סערה חדשה - על המוקד, שוב, בני דת האסלאם. כחלק מהביקורת שהטיח בממשל האמריקאי ובהתמודדותו מול איומי הטרור, הוא סיפר סיפור שלא אומת על גנרל אמריקאי שטבל תחמושת בדם של חזיר כדי להרתיע את אויביו המוסלמים.

טראמפ טען שארה"ב צריכה לנקוט בעמדה קשוחה יותר נגד אויביה וכדי להמחיש את כוונותיו הוא תיאר את ה"מיתוס" על הגנרל ג'ון פרשינג. הסיפור עוסק בגנרל אמריקאי שהורה להרוג עשרות אסירים מוסלמים בפיליפינים בשנות ה-20 של המאה הקודמת באמצעות תחמושת נגועה בדם הטמא. לפי הסיפור הזה, האירועים התרחשו במהלך מלחמת גרילה נגד ארה"ב שכבשה את הפיליפינים. "זו הייתה בעיה נוראית, בעיית טרור בדיוק כמו זה שאנו מתמודדים איתו היום", ציין המתמודד הרפובליקני.

טראמפ המשיך בסגנון התיאטרלי שלו. "הגנרל פרשינג העמיד 50 מחבלים וירה למוות ב-49 מהם. למחבל ה-50 הוא אמר - תחזור לאנשים שלך ותספר להם מה קרה כאן. במשך 25 שנה לא הייתה שום בעיה", סיפר טראמפ לקהל המריע.

האירוע בדרום קרוליינה התרחש זמן קצר אחרי שהאפיפיור פרנציסקוס סיים את ביקורו במקסיקו בביקורת חריפה על המועמד לנשיאות ארה"ב. "אדם שחושב רק על בניית חומות ולא בונה גשרים הוא לא קתולי", אמר האפיפיור בתגובה להתבטאויותיו של המיליארדר נגד מהגרים. טראמפ, לא נשאר חייב וענה מיד: "אם דאע"ש יתקוף את הוותיקן וזו המטרה של הארגון, אני יכול רק להגיד שהאפיפיור יתפלל שהנשיא של הוותיקן יהיה דונלד טראמפ".