טקס פרסי הטלוויזיה יתקיים - ויכלול תוכניות מגופים מחרימים

בשל ההחלטה יבוטלו דמי ההרשמה על סך 2,500 שקל לכל מועמדות, והאקדמיה תחזיר את הכסף שכבר שילמו גופי השידור ■ ל"גלובס" נודע כי האקדמיה תיאלץ להחזיר 150 אלף שקל

האקדמיה הישראלית לקולנוע ולטלוויזיה החליטה לחלק את פרסי הטלוויזיה, עם או בלי מעורבות גופי השידור. בעקבות איומי ההחרמה של הטקס על-ידי ערוץ 10, רשת וחדשות 2, החליטה אמש (ב') האקדמיה לקיים את הטקס כסדרו ולהעמיד כמועמדים גם תוכניות, שחקנים ועיתונאים שגופי השידור שלהם יבחרו לא לקחת חלק באירוע.

בשל ההחלטה יבוטלו דמי ההרשמה על סך 2,500 שקל לכל מועמדות, והאקדמיה תחזיר את הכסף שכבר שילמו גופי השידור. ל"גלובס" נודע כי האקדמיה תיאלץ להחזיר 150 אלף שקל.

כפי שפורסם לראשונה ב"גלובס", ערוץ 10 ורשת ביקשו לפרוש מהטקס בעקבות אי-הסכמה על ההגדרות של כל קטגוריה. בעוד שהאקדמיה הגדירה תוכנית כמו "בייבי בום" כדוקו-ריאליטי, בערוץ 10 עמדו על כך שמדובר בתוכנית דוקומנטרית וביקשו להעמיד אותה בקטגוריה הרלוונטית. ברשת מחו על כך שבשנה שחלפה מאז הטקס הקודם,לא התקיים דיאלוג מול גופי השידור, ולא הוגדרו מחדש הקטגוריות.

מוש דנון, יו"ר האקדמיה, דחה מכל וכל את הטענות, אך אמר כי מאוחר מדי לפתוח מחדש את הקטגוריות בשלב זה. כעת אומר דנון ל"גלובס" כי הקריטריונים ייבחנו עד לטקס שיערך בסביבות אפריל.

ההערכה היא שבשל ההפסד הכלכלי הגדול, הטקס יהיה מצומצם השנה, ולא ברור באיזו מתכונת יתקיים ואם הוא ישודר בטלוויזיה.

בתוך כך החליטו באקדמיה להעמיד כמועמדות לפרס גם את תוכניות חברת החדשות של ערוץ 2, שכבר קרוב ל-9 שנים לא לוקחת חלק בטקס, בטענה כי האקדמיה פועלת במשוא-פנים.

"הנהלת האקדמיה דוחה כל התערבות וניסיון להשפיע על החלטותיה בכל נושא, אך עם זאת קשובה היטב לשינויים ולתמורות מסביב לה", נכתב בהחלטת מליאת האקדמיה. "כמי שמנהלת גוף עצמאי המייצג מעל 950 חברים העוסקים במלאכה, מחליטה ההנהלה שלא לקחת חלק במלחמת החרמות וההשמצות, ולכן מחליטה ברוב מוחלט כי התחרות בין התוכניות השונות ששודרו בטלוויזיה בין 1.11.2014 ל-31.12.2015 במסגרת תחנות השידור המסחריות, הכבלים, הלוויין, החינוכית ורשות השידור תתקיים כסדרה, תוך התעלמות מההחרמות, ובשונה משנים עברו מעמידה הנהלת האקדמיה השנה את כל התוכניות ששודרו כמועמדות לפרסים, אך אינה מחייבת אף אחד לבוא ולקבל את הפרס".

ברשת ובערוץ 10 סירבו להגיב.