הכשרה ביטוח מבקשת לאשר מוצר שנועד לנייד ביטוחי מנהלים

בחברה מקווים לפעול להעברת פוליסות ביטוח חיים מחברה אחת לאחרת תוך שמירה על רכיב משמעותי - מקדם תוחלת חיים מובטח

אלי אלעזרא / צלם: תמר מצפי

חברת הכשרה חברה לביטוח, שבניהול אתי אלישקוב ובבעלות אלי אלעזרא, עשויה לבשר על תחילתו של עידן ניוד פוליסות ביטוחי המנהלים של הלקוחות הקיימים בחברות הביטוח. החברה הודיעה היום (ג') כי הגישה לאישור האוצר "מוצר ניודים חדש שפיתחה בחודשים האחרונים".

בהכשרה ביטוח, שנמנית עם החברות הקטנות בתחום הביטוח הפנסיוני, מקווים כי "באמצעות מוצר זה נצליח לחולל שינוי אמיתי ולגרום לציבור שלם לשפר את החיסכון הפנסיוני לגיל פרישה", כפי שאומר שמעון מירון, משנה למנכ"ל וראש אגף ביטוח חיים ופיננסים בחברה. הוא הוסיף, כי "אנו רואים במהלך הזה הזדמנות משמעותית להכשרה ולסוכניה להצמיח ולהגדיל את הפעילות העסקית".

במה מדובר? הכשרה ביטוח ממחישה בעצם המהלך כי בכוונתה לפעול במסגרת שפתחה המפקחת על הביטוח, דורית סלינגר, להעברת פוליסות ביטוח חיים של חברות הביטוח מחברה אחת לאחרת תוך שמירה על רכיב משמעותי - מקדם תוחלת חיים מובטח. זאת, בניגוד למצב השורר בשוק ביטוחי החיים מאז שנת 2013, שבמסגרתו אסור לחברות הביטוח למכור פוליסות ביטוח חיים חדשות עם מקדם תוחלת חיים מובטח.

בעצם ההרשאה לקנות פוליסה חדשה בחברה אחרת, תוך שמירה על מקדם תוחלת החיים שכבר מובטח ללקוחות הקיימים, מקווים באוצר לשחרר את הלקוחות השבויים הרבים מאוד שיש בחברות הביטוח עם פוליסות קיימות (ושלא יעברו לפוליסה חדשה תוך ויתור על המקדם המובטח כאמור), ולאפשר להם לשפר את המחיר שהם משלמים עבור הפוליסות הללו. זאת באמצעות קבלת הצעה עם דמי ניהול נמוכים יותר בחברה חליפית.

סלינגר אפשרה את פתיחת השוק ללקוחות השבויים כאמור עוד בשנה שעברה. קהל היעד הרלוונטי למהלך הם לקוחות שמחזיקים בפוליסות ביטוחי חיים שנמכרו בין השנים 2004 ל-2013, שלהם מקדם מובטח של מעל 200. מדובר בכ-1.2 מיליון מבוטחים.

מדוע המקדם המובטח כה חשוב? בעולם הפנסיה הצוברת נקבעת קצבת הזקנה שיקבל החוסך עם הגיעו לגיל פרישה באמצעות חלוקת סכום החיסכון שצבר במקדם שנגזר מתוחלת החיים הצפויה. כתוצאה מכך, ככל שתוחלת החיים הצפויה גבוהה יותר, המקדם גבוה יותר, וככל שהמקדם גבוה יותר, כך הקצבה שיקבל החוסך תהיה נמוכה יותר.

בחברות הביטוח ישנו מסלול יחיד שמספק הבטחה שמקבעת את תוחלת החיים מבחינת המבוטח הבודד. בעשורים האחרונים חווה העולם המערבי מגמה ברורה של התארכות תוחלת החיים, כאשר חברות הביטוח העלו מעת לעת (עבור לקוחות חדשים) את המקדם שהבטיחו בפוליסות שלהן, עד שהאוצר אסר זאת החל מ-2013.