יצרנית השוקולד מארס: ריקול ב-55 מדינות, גם בישראל

יותר מחודש לאחר שלקוח מצא חתיכת פלסטיק אדומה בחטיף של החברה, הוחלט על הסרת סחורה שיוצרה במפעל בהולנד ומיוצאת גם לישראל ■ "אנו לא יכולים להיות בטוחים שחתיכת הפלסטיק לא נמצאת במוצרים אחרים מאותו קו ייצור"

חטיפי מארס / צילום: בלומברג
חטיפי מארס / צילום: בלומברג

יצרנית השוקולד "מארס" הכריזה היום (ג') על הסרת סחורה מהמדפים ב-55 מדינות, לאחר שנמצאו חלקי פלסטיק באחד ממוצריה. מדובר במוצרים שיוצרו במפעל החברה בהולנד ונמכרים בעיקר במדינות אירופה ובמדינות נוספות, בהן ישראל.

טרם פורסמה הודעה רשמית ומפורטת מטעם החברה, אולם נציגותה בגרמניה מסרה כי מדובר במוצרים שתאריך התפוגה שלהם הוא בין 19 ביוני 2016 ל-8 בינואר 2017.

רשות המזון ההולנדית פרסמה הודעה באתר הרשמי שלה, שבה נמסר כי ב-8 בינואר לקוח מצא חלק פלסטיק אדום שעלול להוביל להיחנקות באחד מהחטיפים, שנרכש בגרמניה.

המוצרים שעשויים להיות מושפעים מכך הם "מארס", "מילקי וואי", "סניקרס", "סלבריישנס" ו"מיני מיקס".

נציגת החברה בהולנד, אלינה בייפלד, מסרה: "אנו כעת בוחנים מה בדיוק קרה, אך אנחנו לא יכולים להיות בטוחים כי חתיכת הפלסטיק האדומה הזאת לא נמצאת במוצרים אחרים מאותו קו ייצור".

מדובר במקרה הראשון של איסוף מוצרים שיוצרו במפעל "מארס" בווחל, הולנד, מאז הקמתו בשנת 1963.

מחברת "מארס" נמסר: "הריקול עליו הודיעה החברה העולמית מתייחס לפריט אחד בלבד שנמכר בישראל על-ידי חברת סידס - סניקרס מיני 187 גרם, שתאריך התפוגה שלו הוא 11 בנובמבר 2016. מספר אצווה: 551C1NLD04. ממוצר זה נמצאים אלפים בודדים בלבד בשוק, והחברה נערכת לאסוף אותו מהשוק מחר בבוקר. לגבי המוצר התקבלה ככל הידוע תלונה בודדת בגרמניה. עד כה לא התקבלה אף תלונה בישראל".