סטנלי פישר: אף אחד לא יודע מה יהיה בפגישת הריבית הבאה

סגן יו"ר הפד אמר כי בכירי הפד עדיין אינם יודעים באיזו מדיניות לנקוט והאם להעלות את הריביות בפגישה הבאה בעוד כ-3 שבועות ■ לדבריו, מוקדם עדיין להעריך את השפעת התנודתיות החדה בשווקים על כלכלת ארה"ב

סטנלי פישר / צילום: איל יצהר
סטנלי פישר / צילום: איל יצהר

סגן יו"ר הפד סטנלי פישר אמר אתמול (ג') בכנס שעסק בנושא אנרגיה כי בכירי הפד פשוט אינם יודעים באיזו מדיניות לנקוט והאם להעלות את הריביות בפגישת הריבית הקרובה בעוד 3 שבועות. הוא הוסיף עוד כי מוקדם מדי להעריך את ההשפעה של התנודתיות החדה בשווקים הפיננסים על כלכלת ארה"ב.

"אם ההתפתחויות בשווקים הפיננסים יובילו להידוק התנאים הפיננסים, הן יכולות לאותת על האטה בכלכלה הגלובלית שיכולה להשפיע על הצמיחה והאינפלציה בארה"ב", לדברי פישר.

"ראינו תקופות של תנודתיות בשווקים בשנים האחרונות, כולל התקופה של המחצית השנייה של 2011 שכמעט ולא השפיעה על הכלכלה". פישר כאמור ציין עוד כי מוקדם להעריך את ההשפעה של התנודתיות בשווקים בחודשיים האחרונים על כלכלת ארה"ב.

סגן יו"ר הפד אמר עוד כי הבנק המרכזי בוחן את המדיניות של ריבית שלילית, למרות שכעת אין כלל כוונה להשתמש במדיניות שכזו. "אנחנו רחוקים ממדיניות של ריבית שלילית", אמר.

פישר התייחס לאינפלציה הנמוכה והעריך כי הירידות במחירי האנרגיה ימשיכו ללחוץ את המחירים מטה. עם זאת, הוא ציין כי הירידה במחירי הנפט מובילה לעלייה בצריכה הפרטית ואין לה השפעה שלילית על הצמיחה.