בית המשפט אישר צו הקפאת הליכים לחברת הבנייה ס. טנוס

לחברה חובות בהיקף 77 מיליון שקל לבנקים השונים וחובות נוספים בגובה כ-74 מיליון שקל לספקים, נותני שירות וקבלני משנה

פועל באתר בנייה / צילום: איל יצהר
פועל באתר בנייה / צילום: איל יצהר

בית המשפט המחוזי בנצרת אישר היום (ד') צו הקפאת הליכים לחברת ס.טנוס בנייה ופיתוח למשך 60 יום. מדובר בחברה קבלנית המהווה את זרוע הביצוע של חברת ס.ט.ר שיוסדה על-ידי סובחי טנוס. היקף החובות של החברה על-פי המפורט בבקשה להקפאת הליכים שהוגשה לבית המשפט עומד על כ-77 מיליון שקל לבנקים השונים וחובות נוספים בגובה כ-74 מיליון שקל לספקים נותני שירות וקבלני משנה.

על-פי הבקשה להקפאת הליכים מעורבת החברה נכון להיום בשורה ארוכה של פרויקטים במגוון תחומים. כך למשל מדובר בפרויקט לבניית שלד בניין משרדים וחניון בפארק מת"ם בחיפה, בבניית שלד מלון בעיר רעננה, בניין חניון ברעננה, בניית 137 יחידות דיור ביישוב צור יצחק, 168 יחידות דיור ביקנעם, בניית שלד בניין משרדים ברמת-החי"ל בתל-אביב וגם מעורבות בפרויקט תמ"א 38 ברחוב פיכמן בתל-אביב ובניית בניין מגורים בעבור קבוצת רכישה בעיר רמת-השרון. כאמור, מדובר בשורה ארוכה של פרויקטים במגוון תחומים רחב בענף הנדל"ן.

כאמור, עוד על-פי הבקשה להקפאת הליכים, לחברה חובות למספר בנקים בהיקף עשרות מיליוני שקלים. כך, מדובר בחוב כולל של החברה לבנק מזרחי טפחות בשיעור 13.7 מיליון שקל (חוב כספי וערבויות ביצוע וטיב), חוב לבנק הפועלים בסך 26.8 מיליון שקל (חוב כספי וערבויות), חוב לבנק לאומי של 8.2 מיליון שקל (חוב כספי וערבויות), חוב לבנק דיסקונט בסך 17.7 מיליון שקל (חוב כספי וערבויות) וחוב לבנק מרכנתיל בגובה 10.39 מיליון שקל (חוב כספי וערבויות). בנוסף מציינת הבקשה להקפאת הליכים כי לחברה עוד חובות לספקים נותני שירות וקבלני משנה בהיקף של כ-74 מיליון שקל ו-18 תביעות שהוגשו כנגד החברה בסך כולל של כ-3.6 מיליון שקל.

במסגרת ההחלטה מונו עו"ד אלונה באומגרטן שותפה במשרד נשיץ ברנדס אמיר ועו"ד עמית פינס שותף במשרד וקסלר ברגמן ושות' כנאמנים. הבקשה להקפאת הליכים הוגשה על-ידי עו"ד שולי גולדבלט ממשרד גולדבלט, גינדס, יריב.

במסגרת הבקשה להקפאת הליכים, שאושרה כאמור על-ידי השופט עאטף עיילבוני מבית המשפט המחוזי בנצרת היום, פירט עו"ד החברה גולדבלט את המצב אליו התדרדרה החברה: "החברה הינה חברה קבלנית, המבצעת כרגע 11 פרויקטים לבנייה, בהיקפים של עשרות מיליוני שקלים כל פרויקט. החברה החלה את דרכה בשנת 2009, כזרוע קבלנית ביצועית של קבוצת ס.ט.ר נדל"ן, מיסודו של מר סובחי טנוס...בימים אלו החברה נקלעה למצוקה תזרימית הנובעת בין השאר מהפסדים הנגררים מפרויקט לפרויקט . לחברה 55 עובדים ישירים וכן מעסיקה עשרות קבלני משנה, שלהם מאות עובדים נוספים. בקשה להקפאת הליכים הוגשה על-מנת למנוע כאוס מוחלט בחברה ובפרויקטים שבהם החברה מעורבת כקבלן מבצע. ללא צו ההקפאה כאמור ייעשו מעשי ביזה, יחולטו ערבויות באופן סיטונאי, ובכך ייגרמו נזקים כבדים לחברה, לבעלי מניותיה ולנושיה".

השופט עיילבוני כתב בהחלטתו כי "החברה נקלעה למחנק תזרימי ולקשיים כלכליים שמאיימים על עצם קיומה, כחברה פעילה, דבר שעלול לגרום לקריסתה ועקב כך לירידה לטמיון של כל "הערך הנוסף" של החברה כעסק חי בייחוד לאור העובדה שהחברה מנהלת מספר לא מועט של פרויקטים וחוזים שהיא עתידה בתקופה הקרובה לקבל בגינם סכומים לא מבוטלים". 

עו"ד חיות גרינברג, המייצגת את עובדי החברה, מסרה: "צו הקפאת ההליכים לחברה התקבל בקרב העובדים בתדהמה ובבלבול, אולם עם זאת הם מרגישים מגויסים להצלחתה של החברה ולהבאתה חזרה לפעילות שוטפת. אנו נעשה את כל הנדרש על-מנת לוודא כי זכויות העובדים לא תיפגענה וכי הם יקבלו את כל המגיע להם".