ארז ויגודמן מעל כולם: צפו בטבלת שיאני השכר

בכירי דלתא בצמרת שיאני השכר: 8.2 מיליון שקל למוריס רזניק, 7.3 מיליון שקל לאייזיק דבח ■ אך בראש טבלת שיאני השכר לשנת 2015 ניצבים מנכ"ל טבע, ארז ויגודמן, עם שכר בעלות של 22 מ' ש', והסמנכ"ל אייל דשא עם עלות שכר של 19 מ' ש'

ארז ויגודמן / צילום: איל יצהר
ארז ויגודמן / צילום: איל יצהר

עונת הדוחות לשנת 2015 נפתחה באחרונה, ועימה מתחילים לטפטף גם הנתונים אודות שכרם של בכירי החברות בשנה החולפת. באופן לא מפתיע, מי שתופסים את ראשות הטבלה, בינתיים בפער גדול, הם בכירי ענקית הגנריקה טבע , ובראשם המנכ"ל ארז ויגודמן. עלות העסקתו של ויגודמן עמדה ב-2015 על 5.7 מיליון דולר (כ-22 מיליון שקל, לפי שער דולר של 3.9 שקל בסוף 2015), כשאחריו ניצב אייל דשא, סמנכ"ל הכספים של החברה, עם עלות שכר של 4.3 מיליון דולר (כ-19 מיליון שקל).

למנהלי טבע הצטרפו היום בכירי חברת ההלבשה התחתונה דלתא, שנהנו גם הם אשתקד מתגמולים מרשימים. בראש אנשי דלתא ניצב מוריס רזניק, נשיא דלתא ארה"ב ומנכ"ל תחום פעילות נשים בדלתא ארה"ב, שעלות העסקתו אשתקד הגיעה ל-8.2 מיליון שקל (2.1 מיליון דולר) - סכום שהורכב משכר, מענק ותגמול מנייתי. אייזיק דבח, בעל השליטה בדלתא, ומי שמשמש כמנכ"ל החברה, הסתפק בתגמולים של 7.3 מיליון שקל (1.9 מיליון דולר) - באמצעות שכר ומענקים.

עוד בין שיאני השכר בדלתא  ל-2015 ניתן למצוא את יוסי חגג, המשנה למנכ"ל החברה, שעלות העסקת עמדה על 3.2 מיליון שקל. עלות העסקת גלוריה דבח, מנהלת מוצר ומתאמת פיתוח בדלתא ארה"ב ובתו של אייזיק דבח, עמדה על 720 אלף שקל.

מדוחות בנק דקסיה ישראל עולה כי שיאן השכר של הבנק אשתקד היה המנכ"ל אוליבייה גוטמן, שעלות העסקתו הגיעה ל-2.3 מיליון שקל, ואחריו ניצב קודמו בתפקיד, דוד קפאח, שעזב את הבנק בסוף ספטמבר ועלות העסקתו הגיעה ל-1.8 מיליון שקל. שיאן השכר בחברת האשראי החוץ בנקאי פנינסולה היה מיכה אבני, המנכ"ל, שהוא גם בעל השליטה בה, שנהנה מתגמולים בהיקף של 1.7 מיליון שקל - שהורכבו משכר ומענק.

עוד בענייני שכר, ביטוח ישיר, שבשליטת משפחת שנידמן, תעניק לסגן היו"ר, יוסי קוצ'יק, 152,000 אופציות לא רשומות למניות החברה בשווי הוגן של 1.1 מיליון שקל. כך עולה מזימון לאסיפה כללית שהוציאה החברה. אתמול דיווחה החברה האם, צור שמיר, דרכה שולטת משפחת שנידמן בקבוצת הביטוח, כי אושר ליו"ר קוצ'יק לקבל 300 אלף אופציות למניות צור בשווי הוגן של כ-700 אלף שקל. ב-2014 קיבל קוצ'יק תגמולים בעלות של כ-1.8 מיליון שקל מצור שמיר ומביטוח ישיר (כ-1.2 מיליון שקל מהחברה האם וקצת פחות מ-600 אלף שקל מהחברה הבת). קוצ'יק שימש בעבר כממונה על השכר באוצר וכמנכ"ל משרד ראש הממשלה.

קבוצת מגדל, שבשליטת שלמה אליהו, הודיעה על זימון אסיפה כללית לאישור הארכת תנאי העסקה של אחיו של בעל השליטה, אליהו אליהו, המכהן בה כמנהל עסקי ביטוח כללי במרחב מרכז מאז 2013. על פי הזימון, מגדל מבקשת להמשיך את ההתקשרות עם אליהו אליהו ללא שינוי, בתמורה לשכר חודשי ברוטו של 50 אלף שקל.

שיאני השכר הבולטים
 שיאני השכר הבולטים