לקוחות של ענבל אור זועמים: "אין אמון"

רבים מלקוחותיה של אור מודאגים מהפרסום על הסתבכויותיה עם רשויות המס, וכבר פנו לחברה בבקשה לבטל עסקאות ולקבל את כספם בחזרה ■ "מהפרסומים אני מבין שהמצב לא טוב, ואני רוצה את הצ'ק בחזרה", אמר אחד הלקוחות ■ בחברה מנסים להרגיע: "לא קרה מקרה שמישהו לא קיבל את הכסף שלו"

ענבל אור / צילום: אלכס ליפקין
ענבל אור / צילום: אלכס ליפקין

היום (ג') הותר לפרסום כי ענבל אור היא יזמית הנדל"ן הבכירה שחשודה בהעלמת עסקאות בהיקף של עשרות מיליוני שקלים, והרוכשים המודאגים, שכבר הבינו במי מדובר, הגיעו היום (ד') למשרדים לנסות לקבל תשובות.

"מהפרסומים אני מבין שהמצב לא טוב, ואני רוצה את הצ'ק בחזרה", אמר דניאל, אחד מלקוחות אור סיטי נדל"ן. "ביטלתי כי אין לי אמונה בה", הוסיפה רבקה, לקוחה נוספת. גם חנית הגיעה למשרדי החברה היום בניסיון לקבל את כספה בחזרה ואמרה כי "היא חתמה לנו שאנחנו משוחררים, אבל היא לא מחזירה לנו את הפקידון, וכמונו יש פה עוד עשרות שהגיעו".

הפרסום של ענבל אור, שהביא אותה להיות כה מוכרת ומצליחה, שיחק גם לא פעם לרעתה. לצד הרצונות הטובים להוריד את מחירי הדיור באמצעות שיטת קבוצות הרכישה שבה "חוסכים" את הרווח של היזם, התחילו להגיע גם לא מעט תלונות.

בקבוצה מיהרו לנסות ולהרגיע את הרוחות. "אנחנו קיימים לעלה מ-10 שנים, לא קרה מקרה שמישהו לא קיבל את הכסף שלו, לא קרה מקרה שמישהו לא קיבל את הבית שלו", אמר מיכאל אזולאי, מהנדס בחברה.

על-פי החשד, אור התבקשה במהלך שנת 2015 להציג מסמכים הקשורים לפעולתה העסקית, אך לטענת רשות המסים, היא "התעלמה באופן בוטה" ולא התייצבה לחקירות, ואם לא די בזה - ברשות המסים גם מציינים כי קיים חשד רב שאור ניסתה להסתיר ממצאים ולשבש את החקירה בעניינה.

היום ניסו הרוכשים של פרויקט "אור על הפארק" ברמת-גן, אחד הפרויקטים של החברה, לפנות ולברר היכן הם עומדים, אך לא הצליחו לקבל תשובות. "ברגע שמס הכנסה נכנס לעניין, לא יישארו כספים להחזיר לאנשים כמונו שחייבים להם כספים".