ענבל אור: "הטעות הגדולה שלי היא שרציתי להיות כוכבת"

אור, יזמית הנדל"ן שנעצרה בחשד להעלמת מס, בראיון למוסף "ממון" של "ידיעות": "ככל שאתה יותר סלב - כך רוצים להשמיד אותך יותר מהר" ■ על החשדות נגדה: "איזו העלמה בעשרות מיליונים? יש כאן ציד מכשפות אחרי מפורסמים"

ענבל אור /  צלם: אלכס ליפקין
ענבל אור / צלם: אלכס ליפקין

ענבל אור, יזמית הנדל"ן שנעצרה השבוע בחשד להעלמת מס של עשרות מיליוני שקלים, אומרת בראיון למוסף "ממון" של "ידיעות אחרונות" שמתפרסם היום (ה') כי נטפלים אליה בגלל שהיא "צעירה ומצליחנית". 

"הטעות הגדולה שלי היא שרציתי להיות סלבית, כוכבת, להופיע בתקשורת כל הזמן. חשבתי שככה עושים עסקים. אבל ככל שאתה יותר סלב - כך רוצים להשמיד אותך יותר מהר", היא אומרת בראיון ממעצר-הבית שלה. 

לטענת רשות המסים, אור לא דיווחה על חשבוניות שמכרה והוציאה חשבוניות פיקטיביות. "איזו העלמה בעשרות מיליונים? איזו הונאה?", היא אומרת בראיון שפורסם היום. "הרגו אותי לפני ששפטו אותי. יש כאן ציד מכשפות אחרי פוליטיקאים ומפורסמים". 

"נפלו עליי השמיים, התנהגו אליי כפושעת", היא מוסיפה ביחס להתנהלות חוקרי רשות המסים. "שעה וחצי עשו חיפוש יסודי בבית, זה היה משפיל. במשרד החרימו מסמכים, והייתי בחקירה שעות". 

אור, שנשלחה למעצר-בית למשך 15 ימים, בכתה אתמול בבית המשפט ואמרה: "שייקחו אותי לפוליגרף. לרצוח אותי לפני שבדקתם את העובדות?". בראיון שפורסם היום היא מדברת על מצבה הנפשי ואומרת: "אני נבולה, אני בהלם, לא מבינה מה הולך סביבי. אני בסרט רע". לדבריה, "מעולם לא עשיתי משהו נגד החוק". 

החשד: העלמת מס בעשרות מיליונים

נזכיר כי אתמול (ד') הותר לפרסום כי ענבל אור היא יזמית הנדל"ן שנעצרה בחשד להעלמת מס בעשרות מיליוני שקלים, וזאת באמצעות העלמת עסקאות וחשבוניות כוזבות, בשיתוף עם סמנכ"ל הכספים שלה, דרור גלעדי. בעילת המעצר של אור נכתב כי היא חשודה גם ב"השמדת ראיות". 

ברשות המסים טוענים כי "ענבל אור ביצעה במהלך העשור האחרון כ-27 פרויקטים באזור מרכז הארץ, הכוללים בנייה של כ-800 יחידות דיור. מחזור העסקאות שדווח למע"מ על-ידי איחוד עוסקים במע"מ המאגד 6 מתוך 16 חברות שבבעלותה, עומד בתיק זה בלבד על כ-70 מיליון במהלך 5 השנים האחרונות".

לטענת הרשות, בשנה שעברה התבקשה אור למסור למחלקת הביקורת בתחנת מס קנייה ת"א מסמכים הקשורים לפעילותה העסקית, במטרה לבצע ביקורת שגרתית של אמיתות הדיווחים למע"מ. "אור התעלמה באופן בוטה מחובתה על-פי חוק למסירת מידע, לא התייצבה לחקירות שנקבעו עמה או לחלופין נהגה לבטלם ברגע האחרון - התנהלות המעוררת חשד רב שיש ברצונה להסתיר ממצאים ולשבש את החקירה בעניינה", נמסר מהרשות.

בין הדברים שהרשות ביקשה מאור ניתן למנות חוזים והסכמים מול בעלי הקרקעות אותם שיווקה לטענתה כקבוצות רכישה; חוזי שיתוף של הדיירים שנרשמו פרויקטים; חומרי הנהלת חשבונות וכרטסות.